مدیر جهاد کشاورزی جهرم گفت: ۵۰ تن محصول خرمای زاهدی جهرم به کشورهای حوزه خلیج فارس و دریای عمان صادر شد.
کد خبر: ۱۰۸۹۷۰۴
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۶ 28 January 2023

تابناک فارس به نقل از مهر: حسن زمانی بیان کرد: بیش از ۵۰ تن محصول خرمای زاهدی این شهرستان پس از طی مراحل تایید از طریق مرز خروجی جاسک به کشور عمان صادر شد.

وی با بیان اینکه خرمای زاهدی به عنوان خرمای خشک در ایران و اقصی نقاط جهان شناخته می شود، اظهار کردند: دراستان فارس شهرستان جهرم از نواحی کاشت این نوع خرما به حساب می آید که سالانه مقادیر زیادی از آن به خارج از کشور صادر و بخشی مصرف داخلی می شود و از نظر تجاری در رتبه بالای صادرات خرمای کشور قرار دارد.

مدیر جهاد کشاورزی جهرم بیان کرد: خرمای زاهدی جزو ارقام نیمه خشک به حساب می آید که با نام قصب نیز شناخته می شود.

به گفته وی، یکی از خصوصیات بارز و قابل توجهی که این نوع خرما دارد، قابلیت نگهداری و انبارداری و همچنین میزان قند بالای آن است و علاوه بر این، ماندگاری بالای این میوه باعث شده است که صادرات این خرما به کشورهای خارجی مورد توجه قرار گیرد.

زمانی اظهار کرد: شهرستان جهرم به عنوان یکی از تولیدکنندگان اصلی خرمای زاهدی کشور، توانسته است سالانه بخش قابل توجهی از این محصول را به فروش عمده داخلی و خارجی برساند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: با وجود پست قرنطینه در جهرم محصول خرمای تولیدی پس از طی مراحل بازرسی و تایید عاری بودن از آلودگی و احراز شرایط لازم کارشناسی به بنادر جهت صادرات ارسال می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار