ششمین جشنواره ملی آواها و نواهای رضوی در شیراز فراخوان داد .
کد خبر: ۱۰۸۹۷۰۶
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۸ 28 January 2023

ابناک فارس به نقل از صدا و سیما: دبیر جشنواره ششمین جشنواره ملی آواها و نواهای رضوی گفت: این جشنواره ۱۳ تا ۱۵ اردیبهشت ماه۱۴۰۲ به میزبانی کلانشهر شیراز در دو بخش فضای باز و بسته برگزار می‌شود.

احمد صدری افزود: بخش آواها و نواهای رضوی یکی جوانترین بخش‌های جشنواره‌ بین‌المللی امام رضا (ع) است .

وی با اشاره به اینکه این دوره از جشنواره بنا دارد بستری که در حوزه فرهنگ ایران در خصوص امام رضا(ع) در میان اقوام مختلف کشور وجود داشته را به نمایش بگذارد گفت: افتتاحیه جشنواره در فضای باز حرم مطهر شاهچراغ (ع) اجرا خواهد شد و نقاره نوازی نیز به عنوان یکی از بخش های خاص این جشنواره در همین حرم مطهر اجرا می شود.

صدری با اشاره به اینکه بخش هایی از اجراهای جشنواره آواها و نواها در فضاهای باز در سطح شهر شیراز صورت خواهد گرفت، گفت : ‏در نظر داریم بخش اجراهای فضای باز ‏را در مکان های گردشگری چون سرای مشیر، بازار وکیل و معابر فرهنگی مجموعه وکیل به اجرا بگذاریم. اجراهای فضای بسته این جشنواره نیز در بعدازظهرها انجام می شود که به صورت اجراهای تک خوانی گروه خوانی، موسیقی اقوام و ملل برگزار خواهد شد.

صدری نشست های پژوهشی را یکی از بخش های خاص این دوره از جشنواره ملی آواها و نواهای رضوی خواند و گفت: کارگاه‌ های آموزشی و پژوهشی و همچنین نشست‌های پژوهشی در حاشیه این جشنواره با حضور اساتید حوزه موسیقی دانشگاه آزاد صورت خواهد گرفت.

دبیر اجرایی جشنواره ملی آواها و نواهای رضوی‏ افزود: جشنواره امسال بخش بین الملل هم دارد و تلاش مان این است که گروه هایی از حوزه موسیقی ایران نظیر کشورهای ‏ترکیه، ازبکستان، تاجیکستان، افغانستان و جمهوری آذربایجان در این جشنواره حضور داشته باشند.

وی جشنواره آواها و نواهای رضوی را دارای بخش رقابتی و غیر رقابتی خواند گفت: شرکت کنندگان در این دوره در بخش‌های رقابتی شامل چاوشی ‏خوانی، پیش خوانی‌های تعزیه در ‏تمامی ‏حوزه‌های موسیقی ‏ایرانی و موسیقی ردیفی دستگاهی به رقابت خواهند پرداخت.

به گفته این مسئول آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره ١۵ اسفند ماه ١۴٠١ است و شرکت کنندگان تنها می توانند در یک بخش به رقابت بپردازند. علاقمندان می توانند در تارنمای شمس توس به نشانی ‏shamstoos.ir‏ اقدام به ثبت نام کنند.

ارسال اثر ‏به جشنواره نیز از طریق بارگذاری ‏در تارنمای‎ portal. shamstoos.ir‏ ‏‎ ‎‏ امکان‌پذیر است.‏

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار