مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس گفت: کم کاری رسانه هم در این زمینه مشخص و واضح است، اغلب فیلم ها و سریال های ساخته شده مسیر آشنایی دختر و پسر و فراز و نشیب های مسیر رسیدن به یکدیگر را نشان می‌دهند اما بعد از ازدواج خاتمه می‌یابد و اصل قضیه را به فراموشی می‌سپارد.
کد خبر: ۱۰۸۹۹۵۷
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۹ 29 January 2023

تابناک فارس به نقل از فارس: رسانه و فضای مجازی شاید از دید عموم پنهان باشند اما تأثیرگذاری بسیار زیادی در موضوعات مختلف ازجمله ازدواج دارند.

بالا رفتن سن ازدواج، الگوبرداری‌های نادرست و ترویج فرهنگ اشتباه که به کمک فضای مجازی در میان جوانان رایج است، امروز به یک چالش تبدیل شده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس در این باره به خبرگزاری فارس گفت: امروزه قدرت در دست رسانه و فضای مجازی است، اغلب مردم متأثر از فضای رسانه‌ای هستند و جدال در این حوزه گاه فرهنگ ها را به تقابل و تعارض می‌کشاند و همین امر موجبات تهاجم فرهنگی در زمینه های مختلف را نیز فراهم می‌کند.

زهرا یقطین اظهار داشت: ازدواج سنت الهی و مایه آرامش انسان است که خداوند به انسان‌ها عطا کرده، بقای نسل، آرامش روحی و جسمی و زندگی رو به روال و آرام در پرتو تشکیل خانواده موفق نمایان می‌شود و زندگی را به کام انسان خوش‌تر می‌کند.

وی افزود: جوانان ما حق دارند از آموزش‌های لازم و فرهنگ‌سازی‌های صحیح بهره‌مند شوند تا بتوانند یک زندگی سالم را آغاز کنند اما مشکل اینجاست که فضای مجازی افسار گسیخته در صدد گمراهی جوانان ما است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس گفت: کم کاری رسانه هم در این زمینه مشخص و واضح است، اغلب فیلم ها و سریال های ساخته شده مسیر آشنایی دختر و پسر و فراز و نشیب های مسیر رسیدن به یکدیگر را نشان می‌دهند اما بعد از ازدواج خاتمه می‌یابد و اصل قضیه را به فراموشی می‌سپارد.

او گفت: پس از شروع زندگی مشترک، زوج ها با موانع و مشکلات متعددی مواجه می‌شوند و رسانه به عنوان یک رکن اثر گذار می‌تواند به خوبی چگونگی حل این مشکلات را به جوانان در قالب فیلم و سریال نشان دهد.

یقطین همچنین افزود: فضای مجازی با یک دید غیر واقعی روابط نادرست را به جوانان نشان می‌دهد، این تصورات که در ذهن مردم تداعی می‌شود و با دنیای حقیقی فاصله زیادی دارد مانع از آن می‌شود که جوانان در دنیای واقعی بتوانند تصمیمات درستی بگیرند.

وی با بیان اینکه در روابط ویرایش شده فضای مجازی ذهن جوانان را جذب می‌کنند گفت: همواره شاهد اعلام جدایی زوجینی هستیم که عموما در فضای مجازی زندگی بی‌فراز و نشیبی را فریاد می‌زنند همین مورد برای نقص رفتار ویرایش شده اصطلاحا بلاگرها کافی است اما ذهن جوانان به این فرهنگ نادرست ترغیب شده و نمی‌تواند غیر آن را هضم کند‌.

 

 

او گفت: رواج ظاهربینی و غفلت از فضایل اخلاقی و اخلاقیات از جمله مسائلی است که نشأت گرفته از فضای مجازی است، در اوهامات مجازی دختران و پسران به دنبال شخصیت ظاهری با ویژگی هایی همچون قد، وزن و بعضاً رنگ چشم و مواردی از این قبیل هستند که آنقدر بر این موضوع پافشاری می‌کنند تا شخص مد نظر را پیدا کنند و چه بسا سالهای طلایی زندگی را به خاطر پیدا کردن شخص مورد نظر از دست می‌دهند و بعد از اینکه شخص را یافتند معیارهای اخلاقی را تحت الشعاع شخصیت ظاهری قرار می‌دهند و نبود تفاهمات زوجین را با مشکلات اساسی تری رو به رو می‌کند.

یقطین در پایان گفت: یک از راهکارهای پیشنهادی من برای این موضوع تغییر محور و موضوع فیلم هاست، حقیقت نگاری در موضوع ازدواج می‌تواند به بهبود این روند کمک کند، معرفی زوجین موفق با ارائه یک زندگی حقیقی با مسیر واقعی نه صرفا تصورات و تفکرات فانتزی هم می‌تواند به تصحیح بینش جوانان کمک کند و آنها را برای زندگی آماده کند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار