مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: در سال جاری و تا کنون 751 کیلوگرم پودر ریز جلبک اسپیرولینا در این استان تولید و به مرحله عرضه رسیده است.
کد خبر: ۱۰۹۰۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۰ 30 January 2023

تابناک فارس به نقل از ایانا: علی فلاحی با اشاره به اینکه فرآیند تولید ریز جلبک اسپیرولینا توسط سه واحد تولیدی در شهرستان­ های شیراز، جهرم و بوانات انجام می شود، تصریح کرد: پرورش این جلبک باهدف تولید و استخراج ترکیبات زیستی ارزشمند که یکی از زیرشاخه‌های مهم زیست‌فناوری است در حجم 147 متر مکعب انجام می شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه ترویج و توسعه پرورش جلبک اسپیرولینا با رویکرد کار آفرینی همراه با اشتغال‌زایی برای جوانان روستایی، موجب استفاده بهینه از آب و تولید محصولات متنوع فناورانه از جلبک‌ها خواهد شد، افزود: شرایط اقلیمی در استان فارس با محیط مورد نیاز برای پرورش این جلبک تطابق دارد.

به گفته وی؛ می‌توان با پرداخت کم‌ترین هزینه و صرف بهینه انرژی، محصولات ارزشمندی را از پرورش جلبک‌های اسپیرولینا به دست آورد، با توسعه فناوری ‌های بیوتکنولوژی و کاربرد های گسترده میکرو جلبک ها، بسیاری در تلاش هستند تا در عرصه به ‌کارگیری از این‌ پتانسیل، نیازهای فناورانه خود را برطرف کرده و محصولات نوینی از جلبک ‌ها به بازار مصرف معرفی نمایند.

او یادآور شد: پرورش جلبک نسبت به سایر آبزیان ریسک کم‌تر و بازده بالاتری دارد، هرچند هنوز گسترش زیادی پیدا نکرده است اما می‌تواند سهم بالایی در اشتغال و تقویت اقتصاد نواحی جنوبی استان داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار