طرح آزمایشی توزیع نان کامل به صورت سیستمی و یکپارچه در ۱۷ واحد نانوایی از ۱۶ بهمن به مدت ۱۰ روز در شیراز اجرا می‌شود.
کد خبر: ۱۰۹۰۰۲۰
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۰ 30 January 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: احمد اسد سنگابی معاون اتحادیه صنف نانوایان شیراز گفت: نان کامل در تمامی دنیا به عنوان مواد غذایی اصلی، ارزشمند و بسیار گران‌تر از سایر نان‌ها به شمار می‌رود. در واقع نان تیره در تمامی جوامع به عنوان بهترین موادغذایی شناخته شده است.
او با بیان اینکه با توجه به فرهنگ‌سازی که در کشور و استان فارس انجام شد این طرح به مثابه نهالی کاشته شده و ثمر داده است، گفت: این طرح به عنوان طرح آزمایشی و به صورت سیستمی و یکپارچه و با همکاری مسئولان استانی در حال اجرا است.
سنگابی با بیان اینکه ۱۷ واحد نانوایی برای عرضه نان‌کامل در نظر گرفته شده‌اند، گفت: حدود سه ماه است که درگیر تولید نان کامل به صورت آزمایشی هستیم. با توجه به انواع نانی که در استان فارس و شیراز وجود دارد تلاش شد تا نانوایی‌هایی از شهرک گلستان تا شهرک میانرود برای اجرای این طرح در نظر گرفته شود.
وی با اشاره به اینکه طرح به مدت ۱۰ روز در نقاط مختلف شهر اجرا خواهد شد، گفت: این طرح از 1۶ بهمن ماه آغاز می‌شود و نانوایی‌های مشخص شده هر روز ساعت ۹ تا ۱۰:۳۰ را به تهیه نان کامل اختصاص داده‌اند و اگر با استقبال مردمی روبه رو شویم این ساعات و تعداد نانوایی ها به تدریج افزایش می‌یابد.
او با بیان اینکه فرآیند تولید نان کامل بسیار پیچیده است، گفت: با توجه به آنالیزی که صورت گرفت باید بیش از ۱۰۰درصد افزایش قیمت داشته باشد. اما با توجه به خواست جامعه و حمایت مسئولان و نانوایان این نان افزایش ۵۰ درصدی نسبت به نان‌های متداول داشته است. اتحادیه به میدان آمده تا نانوایی‌ها این نان را با قیمت مناسبی به مردم عرضه کنند.
معاون اتحادیه صنف نانوایان شیراز با یادآوری اینکه فقدان اطلاع رسانی در این حوزه و نگاه نادرست مردم به نان کامل باعث شد که این طرح در دوره‌های گذشته اجرا نشود، گفت: انتخاب نانوایان، تولید آزمایشی و مورد توجه قرارداشتن نان به عنوان یک محصول استراتژیک و خاص در کشور موجب شد نتوانیم این طرح را در سال‌های گذشته اجرا کنیم.

جمالی رییس اداره غله و خدمات بازرگانی فارس گفت:اولین اقدام برای اجرای این طرح راه اندازی خط تولید مجزا برای تولید آرد کامل بود که در زمان حاضر این خط با ظرفیت تولید 30 تن آرد راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه این آرد به صورت یارانه ای در اختیار نانوایی های مشمول طرح قرار می گیردافزود:یک نوبن پخت به منظور تولید نان کامل به پخت های متداول این نانوایی ها افزوده شده که در هر نوبت حدود 80 کیلو آرد مصرف می شود.
آدرس نانوایی‌های توزیع کننده نان‌کامل
نان کامل سفید در نانوایی‌ها واقع در «تپه تلویزیون، میدان جام‌جم، نبش خیابان چنچنه»، «فردوسی، خیابان رودکی»، «میانرود، شهرک بهارستان، خیابان روزبهان، جنب درمانگاه»، «خیابان قصردشت، باشگاه افسران، نبش کوچه ۶۲»، «خیابان لطفعلی خان زند، روبه‌روی مسجد آقا احمد»، «خیابان قصرالدشت، کوچه ۶۳»، «چوگان، نبش خیابان سبحان»، «کمربندی معالی‌آباد، شهرک شهید باهنر، بلوار شهید زارعی»، «معالی‌آباد خیابان خلبانان، کوی جماران»، «بلوار گلستان، روبه روی تاکسی‌رانی»، «شهرک گلستان، خیابان رایحه»، «دباغی، بلوار شهدای ارتش»، «چهارراه چنچنه_باغ ناری»، «خیابان مبعث، بلوار پاسداران، جنب درمانگاه محمد رسول‌الله»، «شهرک فرهنگیان، کوچه ۱۱رشد جنوبی»، «دروازه اصفهان، کوچه چاپارخانه» و «خیابان نیایش، روبه‌روی مجموعه ورزشی علوم پزشکی» عرضه می شود.

برچسب ها: تولید ، نان کامل ، شیراز
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
بنده خدا هستم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
دستشون درد نکنه ممنون
رها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
خجالت اوره .همش برای شمال شهر.پایین شهریا حق زندگی سالم ندارن.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار