شهردار قم گفت: در طرح مترو فقط مشکل واگن داریم و دو ایستگاه کاملا آماده هستند و بقیه ایستگاه ها نیز بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
کد خبر: ۱۰۹۰۰۹۶
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۵ 30 January 2023

به گزارش تابناک قم، سیدمرتضی سقائیان نژاد در نشست رسانه‌ای با خبرنگاران که در سالن همایش های شهرداری قم برگزار شد، اظهار داشت: در سال 1400 ، 23 مرحله با رقم 12 هزار و 900 میلیارد تومان افتتاحیه انجام شد، امسال بودجه شهرداری 4 هزار و 200 میلیارد تومان بسته شد که هزار میلیارد اضافه بر آن به بودجه رسیدیم و ممکن است تا پایان سال این بودجه به 6 هزار میلیارد تومان برسد.

وی افزود: بیش از 5 هزار میلیارد ریال تا آخر سال پروژه داریم که افتتاح می شود، در کشور تنگاهایی که داریم ولی علی رغم مشکلاتی که وجود دارد کار خود را دنبال می کنیم، در کمتر شهری طرح های عمرانی به صورت یکپارچه در حال انجام است.

شهردار قم بیان کرد: با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته 35 تقاطع غیر همسطح تا سال 1404 در شهر قم احداث می شود که 16 تقاطع به بهره داری رسیده است، این 35 تقاطع در 5 مسیر و محور توزیع می شود که در محور فردوسی 11 تقاطع باید داشته باشیم.

 15دستگاه اتوبوس به حمل و نقل شهری قم افزوده می شود 

سقائیان نژاد عنوان کرد: در زمینه حمل و نقل شهری اقدامات بسیار خوبی انجام شده است و 354 دستگاه اتوبوس در 21 خط حمل و نقل شهروندان را انجام می دهند، بعد از کرونا استفاده از حمل و نقل عمومی به 8 درصد رسید که آن را به 11 درصد و همچنین در ادامه به 18 درصد می رسانیم، 100 دستگاه اتوبوس خریداری شده است که 15 دستگاه به شهرداری قم تحویل داده می شود.

 شهرداری نسبت به موضوعات دینی و معنوی شهر قم توجه دارد 

 وی با تاکید بر اینکه قم در مسیر تحول است، ادامه داد: این تحول به معنای توسعه معنا می شود که برای رسیدن به پیشرفت مباحث ما تغییر می کند و اینکه باید اثرگذاری در زمینه معنویت شهرمان داشته باشیم.

شهردار قم بیان کرد: پیوند فرهنگی یعنی رعایت های امور موضوعات مختلف که رفتار و کردار در قالب فرهنگی رعایت شود و هر پروژه ای پیوست فرهنگی خود را دارد چون فرهنگ، آداب و رسوم و داشته هایی است که در وجود ما است.

سقائیان نژاد همچنین بیان کرد: در طرح مترو فقط مشکل واگن داریم و دو ایستگاه کاملا آماده هستند و بقیه ایستگاه ها نیز بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

محرومیت‌زدایی از مناطق محروم شهر قم مورد تاکید شهرداری است  

وی عنوان کرد: در منطقه دو اقدامات خوبی انجام شده است و به مرور از محرومیت خارج می شود ولی برای منطقه 6 باید اقدامات بیشتری انجام شود که بودجه این منطقه افزایش پیدا کرده است.

شهردار قم گفت: منطقه 1و4 از جمله مناطق شهری برخوردار هستند وبخشی از بودجه این دو منطقه به مناطق محروم اختصاص پیدا می کند، در مناطق 8 گانه قم سرانه ورزشی مورد توجه قرار گرفته و آسفالت در مناطق محروم چند برابر نقاط برخوردار است.

سقائیان نژاد با اشاره به حمایت های شهرداری از تیم های ورزشی استان گفت: یکی از سالن های ورزشی شهرداری را به کشتی اختصاص دادیم و چون برخی مناطق شهری قم استعداد خوبی در برخی رشته ها دارد سالن ورزشی منطقه 6 خود را به صورت کامل به کشتی اختصاص دادیم البته کمک به تیم ها از طریق شهرداری انجام می شود و در بسکتبال با ویلچر و برخی رشته های دیگر کمک هایی می‌کنیم.

وی ادامه داد: افراد زیرپوشش کمیته امداد و بهزیستی تخفیف ها و معافیت هایی را در شهرداری دارند که در حال اجراست.

عباس حلوایی زاده معاون فنی عمرانی شهرداری قم نیز در این نشست بیان کرد: در زمینه جمع آوری ریل های فرسوده راه آهن مصوبه ریاست جمهوری سال گذشته انجام شد که 7 کیلومتر و همچینن 8 کیلومتر ریل فرسوده باید جمع آوری انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: 8 کیلومتر از ریل های فرسوده جمع آوری شد ولی در زمینه 7 کیلومتر مخالفت شدید راه آهن روبرو شدیم که پلیس راه آهن جلوی کار را گرفت ولی با توجه به صحبت هایی که انجام شد 8 کیلومتر ریل فرسوده نیز در حال جمع آوری است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار