مدیر کل آموزش و پرورش استان قم گفت: سرانه آموزشی قم در بین اداره کل آموزش و پرورش کشور جایگاه ۲۷ است که این شرایط مطلوب نیست.
کد خبر: ۱۰۹۰۰۹۸
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸ 30 January 2023

به گزارش تابناک قم، علیرضا رحیمی در دیدار با تولیت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) اظهار داشت: یکی از ملزومات مهم و اساسی در امر تعلیم و تربیت فراهم آوردن زیرساخت های لازم برای آموزش و پرورش است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به وضعیت مدارس استان قم از نظر تراکم جمعیتی گفت: حضور دانش آموزان در کلاس های درس در شهر مقدس قم حدود ۳۸ نفر است و در برخی از کلاس ها نیز بیش از ۴۰ نفر از دانش آموزان مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: قم در زمینه تراکم جمعیت دانش آموزان در کلاس های درس رتبه سوم کشوری را دارا است که این شرایط مطلوب نیست و در این زمینه زمینه نیازمند اقدام جهادی هستیم.

رحیمی ادامه داد: سالانه ۱۰ تا ۱۲ هزار نفر بر جمعیت دانش آموزان در استان قم افزوده می شود و سرانه آموزشی قم در بین اداره کل آموزش و پرورش کشور جایگاه ۲۷ است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم عنوان داشت: نرخ رشد مهاجرت به قم بیشتر از میانگین کشوری است و در سال تحصیلی گذشته ۲۸۵ هزار دانش آموز در استان قم مشغول به تحصیل بودند که این تعداد در سال جاری به بیش از ۲۹۵ هزار نفر رسیده است.

رحیمی ادامه داد: اقدامات خوبی در راستای احداث مدارس و تجهیز آنان در استان قم در یک سال اخیر صورت گرفته و امیدوارم شرایط قم در این حوزه بهبود یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار