مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس در تشریح برنامه‌های دهه فجر این سازمان، برپایی جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی به صورت مردمی، محافل انس با قرآن، نورافشانی و طنین بانگ الله اکبر در بقاع متبرکه را از جمله این برنامه‌ها اعلام کرد.
کد خبر: ۱۰۹۰۱۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۸ 30 January 2023

تابناک فارس به نقل از ایکنا: حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس، با اشاره به در پیش رو بودن چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: طی این ایام ویژه برنامه‌های متنوعی در سطح بقاع متبرکه استان اجرا خواهد شد.

وی، برپایی جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی به صورت مردمی در ۳۰ بقعه متبرکه شاخص، برپایی ۲۰ محفل انس با قران در بقاع متبرکه، آذین‌بندی بقاع متبرکه، طنین بانگ الله اکبر در ساعت ۲۱ شب ۲۲ بهمن از بقاع متبرکه را از جمله این برنامه‌ها عنوان کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس اظهار کرد: همچنین مطابق روال هر ساله در شب ۲۲ بهمن نورافشانی و جشن و سرور در بقاع متبرکه شاخص استان فارس برپا خواهد شد.

موسوی تصریح کرد: علاوه بر این‌ها برنامه‌های ویژه‌ای در قالب نمایشگاه معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی، بصیرتی ویژه کارکنان و خانواده‌های آنان، نشست و گفتمان‌سازی، سبک زندگی ویژه بانواده و اهدای خون در ایام دهه فجر برگزار می‌شود.

وی در ادامه با یادآوری اینکه امسال دبیری کمیته قرآن ستاد بزرگداشت دهه فجر استان فارس به عهده اوقاف بود، گفت: در همین راستا یکسری ویژه برنامه‌های قرآنی با همکاری و مشارکت دستگاه‌های مختلف در سطح استان اجرا خواهند شد.

مدیرکل اوقاف فارس اجرای پویش قرائت سوره فجر در شب ۱۲ بهمن‌ماه همراه با اهدای جوائز به قید قرعه به افرادی که در این چویش شرکت کرده و مشخصات خود را به سامانه پیامکی ارسال کرده‌اند، را از جمله این برنامه‌ها اعلام کرد و گفت: همچنین روز ۱۲ بهمن به نام روز جهانی حجاب نامگذاری شده است در همین راستا محفل انس با قرآن ویژه بانوان در این روز در تمام شهرستان‌های استان همراه با تجلیل از فعالان قرآنی بانو برگزار می‌شود که این محفل نورانی در شیراز در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برپا خواهد شد.

وی، تجدید میثاق جامعه قرآنی فارس با شهدا را از دیگر برنامه‌های این ایام عنوان کرد و افزود: این برنامه در روز ۱۷ بهمن‌ماه جاری در گلزارهای شهدای استان برپا خواهد شد که در شیراز این برنامه در ساعت ۱۰ صبح در گلزار شهدای گمنام واقع در دارالرحمه برگزار می‌شود.

موسوی، برگزاری مسابقه حفظ و ترجمه سوره فجر در روز جمعه، ۱۴ بهمن در بستر فضای مجازی را از دیگر برنامه‌های قرآنی استان برشمرد و گفت: همچنین در روز ۱۷ بهمن مراسم اختتامیه مسابقات قرآن کارکنان دستگاه‌های اجرایی فارس و برگزیدگان پویش «فرزندان قرآنی ـ مکتب سلیمانی» که به مناسبت سالروز شهادت سردار دل‌ها برگزار شده بودند همراه با اختتامیه مسابقه حفظ و ترجمه سوره فجر در حرم شاهچراغ(ع) بعد از نماز مغرب و عشاء برپا خواهد شد.

مدیرکل اوقاف فارس با بیان اینکه مراسم اختتامیه مسابقات قرآن بسیج و ارتش در قالب محافل انس با قرآن نیز از دیگر برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر در استان فارس هستند، گفت: همچنین کاروان قرآنی در شهرهای دارای ظرفیت مناسب برای برپایی محافل قرآنی راه‌اندازی خواهد شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار