مدیرکل امور عشایر فارس گفت: به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از ۴۵۰ پنل خورشیدی برای عشایر شهرستان قیروکارزین رونمایی می‌شود.
کد خبر: ۱۰۹۰۵۹۸
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۱ 01 February 2023

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: عبدالحمید کریمی ضمن تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایام ماه مبارک رجب، گفت: رسانه‌ها نمونه عینی جهاد تبیین هستند و اطلاع‌رسانی رسانه در خصوص اقدامات دولت بسیار ارزشمند است.

او با اشاره به ارائه خدمات این اداره کل در ۱۱ ماه گذشته به عشایر فارس، این اداره کل با ادارات مرتبط با عشایر هم‌افزایی داشته و با سپاه عشایر، صندوق بیمه‌ای روستاییان و عشایر و آموزش و پرورش عشایر در برگزاری برنامه‌های دهه فجر تعامل دارند.

کریمی گفت: غبارروبی قبور مطهر شهدا، نواختن زنگ انقلاب در مدارس عشایری در روز ۱۲ بهمن‌ماه، رونمایی از هفت دستگاه تانکر‌های عشایر در شهرستان کوهچنار قائمیه به همت اتحادیه‌ها فعالیت‌های عمرانی، برق‌رسانی به عشایر و کمک به درآمد پایدار عشایر، برگزاری ارودی تربیتی آموزشی و برگزاری نمایشگاه در قیروکارزین با مدیریت آموزش و پرورش عشایر از مهمترین برنامه‌های دهه مبارک فجر است.

او همچنین از برگزاری یک جشنواره استانی در شهرستان جهرم در ۲۰ بهمن‌ماه خبر داد و گفت: امروز ۱۲ بهمن‌ماه فعالیت مشترکی با فرمانداری با محوریت تجلیل از خانواده شهدای عشایر برگزار می‌شود.

کریمی در ادامه از رونمایی ۴۵۰ پنل خورشیدی برای عشایر شهرستان قیروکارزین خبر داد و گفت: همچنین به ۱۴۰۱ نفر مبلغ ۵ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه به مناسبت دهه فجر توسط صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر اعطاء خواهد شد و به ۱۰ نفر از عشایر بیمه اجتماعی رایگان تعلق خواهد گرفت.

مدیرکل امور عشایر فارس با اشاره به ارائه خدمات رایگان به عشایر فارس در ایام دهه مبارک فجر گفت: ارائه خدمات رایگان پزشکی، دامپزشکی و دندانپزشکی توسط گروه‌های جهادی از جمله این موارد است.

کریمی با گرامیداشت استاد بهمن بیگی هم گفت: اردو‌های تربیتی در ایام دهه فجر با هدف توجه به دانش آموزان عشایری برگزار می‌شود.

او گفت: کمک به ساخت منازل محرومان، توزیع بسته‌های معیشتی، افتتاح ۲۱ پروژه به ارزش ۲۵ میلیارد تومان در دهه فجر در شهرستان‌های مختلف فارس، مخلوط ریزی جاده عشایر در فراشبند و اقلید، بهره برداری از ۱۵ آب انبار، و ... از سایر برنامه‌های اداره کل امور عشایر فارس به مناسبت دهه فجر است.

کریمی گفت: در ۸ ماه اول امسال به عنوان دستگاه برتر کشور از لحاظ عملکرد انتخاب شد و در بحث عفاف و حجاب از پنج دستگاه برتر استان بودیم و اشتغال عشایر در اولویت امور عشایر فارس قرار دارد و ۱۰۷ درصد در این خصوص با ارائه ۳۵ میلیارد تومان تسهیلات زنجیره گوشت قرمز اقدام کرده‌ایم.

مدیرکل امور عشایر استان فارس گفت: جمعیت کوچنده فارس ۱۲۰ هزار نفر هستند که ۴۰ درصد دام استان را در اختیار دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار