رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس از افزایش ۶۸۰ هزار تنی ظرفیت جذب ماده خام توسط صنایع بخش کشاورزی این استان خبر داد و گفت: تعهد امسال فارس ۱۴۰ هزار تن بود.
کد خبر: ۱۰۹۰۷۶۹
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶ 02 February 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مجتبی دهقان پور تصریح کرد: این میزان افزایش ظرفیت در جذب ماده خام کشاورزی ماحصل صدور ۱۲۰ پروانه بهره برداری از صنایع غذایی و تکمیلی است.
به گفته وی؛ از قبل بهره برداری از واحد‌های جدید در سال جاری میزان ضایعات محصولات کشاورزی ۱۲۰ هزار تن دیگر کاهش یافته و قریب به ۱۵۵۰ فرصت شغلی جدید نیز ایجاد شده است.
وی با تاکید بر اینکه صنایع تبدیلی و تکمیلی به افزایش ارزش افزوده و کاهش ضایعات محصولات کشاورزی کمک می‌کند، اظهار کرد: تا پارسال ۵۲۲ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی داشتیم که ۵ میلیون تن جذب ماده خام کشاورزی انجام شد که حائز رتبه دوم به لحاظ جذب ماده خام کشاورزی هستیم.
او با بیان اینکه در امسال توسعه و گسترش صنایع تبدیلی و تکمیلی را حمایت و پیگیری کرده ایم، اضافه کرد: حمایت‌ها در قالب ایجاد صنایع جدید و فعال نمودن واحد‌های صنایع تبدیلی و تکمیلی است که دچار رکود بوده اند، است تا دوباره به طور کامل فعال شوند.

دهقان پور با اذعان به اینکه برای حمایت‌های برنامه ریزی شده تسهیلات ارزان قیمت در قالب وام‌های تبصره ۱۶ تخصیص یافته است، بیان کرد: در سازمان جهاد کشاورزی ۱۳۸ میلیارد تومان در این حوزه تخصیص داده که در رابطه با تمامی حوزه‌ها از جمله صنایع تبدیلی و تکمیلی است.

او به بهره گیری از ظرفیت تسهیلات بسیج سازندگی نیز پرداخت و افزود: در این تسهیلات به ازای هر فرد حقیقی که اشتغال ایجاد می‌شود مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت ۴ درصد تخصیص می‌یابد.
وی با اشاره به اینکه سعی شده فضای کسب و کار در حوزه صنایع تبدیلی تسهیل شود، بیان کرد: با یک اقدام ابتکاری مجوز‌های بی نامی را که متقاضیان احداث صنایع تبدیلی و تکمیلی خواستار فعالیت در شهرک صنعتی هستند صادر کردیم؛ متقاضی می‌تواند متناسب با فعالیتی که دارد اقدامات لازم را پیگیری کند تا منجر به جواز تاسیس شود و نهایتا اقداماتی دنبال کند که به پروانه بهره برداری منتج شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه اگر متقاضیان بخواهند کار خود را در حوزه وسیع تری دنبال و تسهیلات کارفرمایی را اخذ کنند، می‌توانند تا سقف ۴ میلیارد تومان تسهیلات بگیرند، افزود: این تسهیلات نیز ارزان قیمت و به نرخ ۴ درصد است.
دهقان پور به رویکرد سازمان جهاد کشاورزی در تهیه اطلس سرمایه گذاری بخش کشاورزی این استان نیز گریزی زد و گفت: با بهره مندی از اطلس مذکور متقاضیانی که تمایل به فعالیت دارند می‌توانند با ظرفیت‌های مختلف و مزیت‌های نسبی این حوزه آشنا و نسبت به اتخاذ تصمیم و سرمایه گذاری مناسب اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار