معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با بستری ۲۵ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۱۰۴ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم کرونا در بیمارستان‌های استان فارس بستری هستند.
کد خبر: ۱۰۹۱۶۰۷
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۴ 08 February 2023

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: عباس رضائیان زاده معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز اظهار کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون، ۲ میلیون و ۲۶۵ هزار و ۳۶۹ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۶۶۲ هزار و ۱۹۳ بیمار مثبت شناسایی شده است.

او ادامه داد: از مجموع تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۸۳۵ هزار و ۴۸۰ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۳۳ هزار و ۳۶۱ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز تصریح کرد: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون ۴۲۹ هزار و ۸۸۹ مورد تست سریع انجام شده و ۱۲۸ هزار و ۸۳۲ بیمار مثبت شناسایی شده است.

او اضافه کرد: با بستری ۲۵ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۱۰۴ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۱۳ بیمار به علت وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

رضائیان زاده افزود: در ۲۴ ساعت گذشته، مورد جدید فوت ناشی از کووید ۱۹ در فارس گزارش نشده و مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، ۸ هزار و ۱۷۱ نفر است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز بیان کرد: همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۶۵۳ هزار و ۹۷۳ هم استانی مبتلا به کووید ۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

او گفت: در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب ۴ دُز، به ۸ میلیون و ۲۸۸ هزار و ۹۹۹ دُز رسیده که از این تعداد ۳ میلیون و ۴۳۵ هزار و ۱۲۱ دُز نوبت اول، ۳ میلیون و ۱۴۲ هزار و ۱۴۲ دُز نوبت دوم، یک میلیون و ۵۷۵ هزار و ۹۷۶ دُز نوبت سوم و ۱۳۵ هزار و ۷۶۰ دُز یادآور واکسن بوده است.

برچسب ها: کرونا ، مبتلایان ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار