به گفته رئیس کل دادگستری فارس، با اجرای قانون حد نگار، ۲۴ درصد از اراضی زراعی استان تثبیت شده است.
کد خبر: ۱۰۹۱۷۸۶
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۱ 09 February 2023

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی در شورای حفظ حقوق بیت المال فارس استان از تثبیت ۲۴ درصد از اراضی استان در ۱۰ ماهه امسال خبر داد.

رئیس شورای حفظ حقوق بیت‌المال فارس با بیان اینکه این استان دارای بیش از ۹۸۰ هزار هکتار اراضی زراعی است، گفت: تا پایان دیماه امسال ۲۳۹ هزار هکتار از این اراضی حدنگاری و تثبیت شده است.

موسوی با اشاره اینکه وسعت فارس، اراضی اختلافی در مرز استان با استان‌های همجوار و صعب العبور بودن برخی نقاط، اجرای طرح کاداستر در فارس را با دشورای همراه کرده بود، گفت: با تشکیل قرارگاه جهادی حدنگاری اراضی و شکل گیری تعاملات بین سازمانی شاهد جهش قابل توجهی در اجرای طرح حدنگاری در اراضی زراعی بوده‌ایم.

او با بیان اینکه در راستای اجرای سند تحول قوه قضاییه، الزامات قانون جامع حدنگار مبنی بر ضرورت تعویض اسناد مالکیت دفترچه‌ای به کاداستری نیز همزمان در دستور شورای حفظ حقوق بیت‌المال، اداره کل ثبت اسناد و املاک استان فارس و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قرار دارد، گفت: در همین راستا عملکرد مناسبی نسبت به تعویض اسناد مالکیت دفترچه‌ای و صدور اسناد کاداستری با استفاده از ظرفیت‌های موجود داشته‌ایم.

او همچنین از ورود دادستانی مرکز استان به منظور بررسی و رفع موانع و تعامل و هماهنگی دستگاه‌ها و سازمان‌ها در راستای اجرای این طرح با محوریت اداره کل ثبت اسناد و املاک استان خبر داد و گفت: دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس در راستای یکی از تکالیف قانونی خود در حوزه صیانت از حقوق عامه موضوع پیشگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی و جلوگیری از سوء استفاده افراد سودجو و اجرای دقیق این طرح و ثبت اراضی ملی در چارچوب مقررات موضوعه را با قاطعیت دنبال کرده است.

موسوی اظهار امیدواری کرد تا پایان امسال ۵۰ درصد از اراضی زراعی تثبیت و حدنگاری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار