استقبال مخاطبان از دو فیلم "کت چرمی" و "سرهنگ ثریا" که در تالار حافظ شیراز روی پرده رفت به اندازه‌ای بود که در طبقه همکف تالار حافظ تقریبا جای خالی وجود نداشته باشد.
کد خبر: ۱۰۹۱۷۸۷
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۱ 09 February 2023

تابناک فارس به نقل از ایسنا: استقبال مخاطبان از دو فیلم "کت چرمی" و "سرهنگ ثریا" که در تالار حافظ شیراز روی پرده رفت به اندازه‌ای بود که در طبقه همکف تالار حافظ تقریبا جای خالی وجود نداشته باشد.

کت چرمی با بازی جواد عزتی، مخاطبان جدی تر سینما را کاملا به یاد فیلم سال گذشته او یعنی "مرد بازنده" انداخت که حتی اکت های عزتی نیز چیزی شبیه به همان "احمدی خسروی" فیلم مهدویان را ارائه می دهد و در موضوع و پرداخت فیلم نیز، مشابهت هایی دیده می‌شد. هرچند در پایان، تشویق حضار نشانه رضایت نسبی از فیلم بود و این امید را برای داشتن گیشه خوب ایجاد کرد.

جلسه نقد و بررسی فیلم‌های این دوره جشنواره، که در کافه کتاب تالار حافظ با حضور ۲ منتقد برگزار شد، ابتدا امید به شنیدن حرف‌های متفاوت ایجاد کرد اما در عمل، تفاوت چندانی بین مطالب مطرح شده توسط اصغر گروسی در شب اول نقد با صحبت‌های مرتضی رضایی، در شب دوم وجود نداشت.

به گزارش ایسنا، در این جلسه نقد و بررسی، ابتدا فیلم دوم شب اول یعنی "چرا گریه نمی کنی" به طور کامل توسط دو منتقد و حتی برخی از حضار، با هجمه ای سنگین مواجه شد. میزان انتقادها به بخش‌های مختلف این فیلم به حدی بود که اگر کسی نظر مساعدی هم به آن فیلم داشت ترجیج داد سکوت کند.

با توجه به اینکه برای دومین شب متوالی چنین فضایی بر جلسات نقد کافه کتاب حکمفرما شد، شاید بهتر باشد که در شب های بعد، مجریان برنامه ابتدا نظر حضار را جویا شوند و سپس منتقدان شروع به صحبت کنند.

این اتفاق در نقد فیلم کت چرمی هم افتاد و باز هم به طور کامل، کلیت فیلم زیرسئوال رفت. شکی نیست که فیلم ها دچار ضعف های ریز و درشتی است، اما بهتر آن بود که جلسات نقد با ترازویی در حد بضاعت فیلمسازان ایرانی، برگزار شود.

یکی از منتقدان در انتهای صحبت های خود در خصوص فیلم ها، نسبت به حذف "سیمرغ مردمی" از جشنواره فجر ابراز تاسف کرد. اصغر گروسی گفت: شاید بهترین و واقعی ترین سیمرغی که در جشنواره های گذشته وجود داشت، همین سیمرغ مردمی بود اما متاسفانه دومین سال متوالی است که این سیمرغ از جشنواره حذف شده و جای حسرت دارد. امیدوارم سیمرغ مردمی دوباره به جشنواره بازگردد.

به گزارش ایسنا، از ساعت ۲۱ چهارشنبه، تالار حافظ میزبان علاقمندان به فیلم "سرهنگ ثریا" بود. داستان زنی که با عزمی راسخ به اردوگاه مجاهدین در عراق رفته تا فرزندش را به سوی خود فرابخواند.

برخلاف آنچه در ابتدا به نظر می رسد، ماجرای فیلم مربوط به زمان امروز است. بازی زیبا و قابل پیش بینی ژاله صامتی، بدون شک او را یکی از جدی ترین کاندیداهای دریافت سیمرغ معرفی می کند.

این فیلم نیز با پایانی هدفمند و تاثیرگذار، با تشویقِ از سر رضایت حضار مواجه شد و احتمالا جزو فیلم‌هایی خواهد بود که هم امکان دریافت جوایزی در این دوره را دارد هم پیش‌بینی گیشه‌ای خوب پیش روی عوامل می‌گذارد.

از نکات جالب جشنواره امسال، حضور دائمی و بی وقفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در حین اکران فیلم هاست.

قانعی در گفت و گو با ایسنا ضمن اشاره به این نکته که در سالن های مجموعه هنرشهر تقریبا ۵۰ درصد و در سینما سعدی حدود ۳۵ درصد از فیلم ها استقبال شده است، در خصوص افزایش مخاطبان تالار حافظ گفت: تالار حافظ، هم به خاطر اینکه مرکز شهر است، دسترسی بهتری دارد و هم امسال سیستم پخش و سیستم صوتی را تعویض کرده ایم و رضایت مخاطبان بیشتر از گذشته جلب شده است.

به گزارش ایسنا هنوز هم سیستم پخش و صدای تالار حافظ با استانداردهای روز سینماهای مدرن کشور فاصله زیادی دارد.

قانعی در این باره گفت: برای نزدیک شدن به فرم ایده آل، حدود ۲ تا ۳ میلیارد هزینه نیاز است اما امیدوار هستیم که در آینده نزدیک، این موضوع را نیز در دستور کار قرار دهیم.

وی درباره جشنواره موسیقی فجر هم گفت: از ۲۷ بهمن تا ششم اسفندماه، بازه زمانی در نظر گرفته شده برای برگزاری جشنواره موسیقی در کشور است. اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز با گروه های زیادی در حال رایزنی است و انشالله شاهد برگزاری جشنواره موسیقی خوبی در تالار حافظ شیراز خواهیم بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار