رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس از برگزاری پنجمین جشنواره ملی دو سالانه «عکس نور» طی روز‌های ۲۴ تا ۲۷ بهمن‌ماه جاری در شیراز خبر داد.
کد خبر: ۱۰۹۲۱۵۵
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶ 12 February 2023

مجید میکائیلی رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس از برگزاری پنجمین جشنواره ملی دو سالانه «عکس نور» در شیراز خبر داد و گفت: این جشنواره طی روز‌های ۲۴ تا ۲۷ بهمن‌ماه جاری با حضور ۱۰۰ عکاس برتر و اساتید عکاسی کشور برگزار می‌شود.

او گفت: این جشنواره در بخش‌های مختلف نمایشگاه عکس‌های منتخب، اردوی عکاسی یک روزه در شیراز و همچنین ورک‌شاپ‌ها و کلاس‌های آموزش عکاسی و مراسم اختتامیه برگزار می‌شود.

میکائیلی با بیان اینکه این جشنواره به‌همت سازمان بسیج هنرمندان فارس و با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و وزرشی شهرداری شیراز برگزار می‌شود، گفت: جشنواره مذکور در محور و موضوعات شیراز، سومین حرم اهل بیت (ع)؛ ترویج فرهنگ شهروندی؛ توسعه و پیشرفت شیراز در سطح بین‌الملل و.. برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس به اهداف برپایی این جشنواره اشاره کرد و گفت: ایجاد بستر مناسب برای بروز خلاقیت‌های هنری، تلاش برای معرفی ارزش‌ها و آرمان‌های ایران اسلامی، ایجاد تعامل و ارتباط میان هنرمندان عکاس در سراسر کشور، تلاش برای معرفی دستاورد‌های انقلاب اسلامی، استعدادیابی از میان نوجوانان و جوانان، حفظ انسجام هنرمندان عکاس متعهد، تولید و نشر آثار فاخر و تصاویر ارزشمند هنرمندان عکاس از جمله اهداف برپایی این جشنواره هستند.

او با بیان اینکه در حاشیه این جشنواره ورک‌شاپ‌ها و کلاس‌های آموزشی با حضور اساتید برجسته کشوری برگزار خواهد شد، گفت: در این کارگاه‌های آموزشی، بررسی وضعیت فعلی عکاسی ایران و جهان، جایگاه و توانمندی عکاسی ایران، مباحث آموزشی اقتصاد هنر و آموزش تنظیمات دوربین عکاسی مطرح خواهد شد.

میکاییلی با تصریح اینکه همچنین اردوی یک روزه عکاسی از سطح شیراز برای عکاسان این جشنواره برگزار می‌شود، گفت: در این جشنواره سعی شده است تا از ظرفیت هنرآموزان رشته عکاسی در هنرستان‌ها و دانشگاه هنر و دانشگاه فنی و حرفه‌ای هم استفاده شود.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس با یادآوری اینکه به عکاسانی که در کارگاه‌های آموزشی شرکت کنند، گواهی دوره صادر اهدا خواهد شد، گفت: همچنین در مراسم اختتامیه این جشنواره نیز از خبرنگارانی که بیشترین حضور و همکاری را با جشنواره خواهند داشت، تجلیل به عمل خواهد آمد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار