رئیس پلیس آگاهی فارس از دستگیری فرد کلاهبرداری که در پوشش خریدار کالا از طریق سایت‌های آگهی محور ۴۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود خبر داد.
کد خبر: ۱۰۹۲۱۸۷
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۱ 12 February 2023

تابناک فارس به نقل از ایسنا: سرهنگ کاووس حبیبی یکشنبه ۲۳ بهمن به خبرنگاران گفت: در پی دریافت چند فقره شکواییه از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری از طریق خرید اجناس آنها در سایت دیوار، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: براساس اظهارات شاکیان، متهم تحت عنوان خریدار کالاهایی که شهروندان در سایت دیوار آگهی می‌کردند، اقدام کرده و مبلغی از وجه معامله را به شکل نقدی و مابقی را طی چک پرداخت می‌کرده اما چک در موعد مقرر وصول نمی‌شده است.

حبیبی با اشاره به اینکه در بررسی‌ها مشخص شد چک‌های ارائه شده توسط متهم به نام فرد دیگری بوده است، گفت: کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری با انجام تحقیقات میدانی و اقدامات فنی و اطلاعاتی متهم را شناسایی و هنگام ورود به مخفیگاهش طی یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه دستگیر کردند.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: متهم پس از انتقال به اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فارس در بازجویی‌های تخصصی کارآگاهان به کلاهبرداری از ۱۲ نفر به مبلغ ۴۰ میلیارد ریال اعتراف کرد و با قرار صادره از سوی مرجع قضائی روانه زندان شد.

حبیبی اضافه کرد: بررسی سوابق نشان داد که متهم دارای ۲ فقره سابقه کیفری به اتهام سرقت و کلاهبرداری و چندین پرونده اتهامی در شعبات مختلف دادسرا است.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس از شهروندان خواست در قبال اجناس و کالاهایی که در سایت دیوار به فروش می گذارند هیچگونه چکی را قبول نکرده و وجه معامله را به صورت کامل دریافت کنند تا در دام کلاهبرداران گرفتار نشوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار