نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه سفر رابرت مالی به عربستان را در حوزه نفوذ و تغییر جهت دادن سیاست‌های منطقه ارزیابی می‌کنیم، گفت: ایالات متحده به دنبال تامین امنیت و آسایش کشورهای منطقه نیست و این سفر دستاوردی نخواهد داشت.
کد خبر: ۱۰۹۲۵۱۸
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۹ 14 February 2023

تابناک فارس به نقل از خانه ملت: ابراهیم عزیزی در خصوص سفر یک هیئت بلندپایه از دولت آمریکا به سرپرستی «رابرت مالی» نماینده ویژه این کشور در امور ایران به عربستان سعودی، گفت: بارها به کشورهای همسایه و به ویژه کشورهای منطقه تاکید کردیم که کشورهای فرامنطقه‌ای هیچ حُسن نیتی در روابط با کشورهای منطقه ندارند و اساسا بر مبنای منافع خود عمل می کنند و هر زمان منافعشان اقتضاء کند از تمام ظرفیت ها برای حاکمیت رویکردهای ضد امنیت منطقه ای استفاده می‌کنند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: اروپایی ها و امریکایی‌ها به راحتی با روحیه قلدرمابانه منافع منطقه‌ای را فدای منافع خود کردند، ما معتقدیم کشورهای منطقه نباید به لبخندهای دروغین افرادی که در هیات حاکمه امریکا هستند، دلخوش باشند و سفر رابرت مالی را از این زاویه ارزیابی می‌کنیم.

وی در ادامه اظهار کرد: کشورهای منطقه نباید اجازه دهند که این سفرها موجب سلب امنیت منطقه شود و منافع منطقه را مورد خدشه قرار دهد. رابرت مالی باید بداند که تحولات منطقه‌ای مورد تاکید و رصد ماست و اگر اقدامات مداخله جویانه انجام گیرد، به ویژه اقداماتی در امور داخلی و مسائل مرتبط با امنیت منطقه انجام دهند، مورد پاسخ قاطع خواهد بود.

عزیزی معتقد است: کشورهای منطقه باید مصالح و امنیت منطقه را با رویکرد هم افزا و مشارکت جویانه دنبال کنند و اینگونه می‌توانند بر بسیاری از مشکلات فایق آیند. آنها باید بپذیرند کشورهایی چون امریکا به دنبال تامین امنیت و آسایش کشورهای منطقه نیستند و طبیعتا این نوع سفرها دستاوردی نخواهد داشت. کشورهای منطقه به ویژه همسایگان نباید دلخوش به این سفرها باشند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سفر رابرت مالی را در حوزه نفوذ و تغییر جهت دادن سیاست‌های منطقه ارزیابی کنیم. رابرت مالی در طول ایامی که گذشت، گروه اقدام علیه ایران را راه اندازی و در مسائل داخلی ایران دخالت کرد اما شکست خوردند لذا برای توجیه شکست‌های اخیر به کشورهای منطقه سفر کردند. آنها باید بپذیرند شکست خوردند و بعد از این هم اگر در مسائل ایران دخالت کنند، ملت قهرمان پاسخ کوبنده ای را به آنها خواهد داد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار