یک کارشناس تیم علمی رصدخانه لارستان گفت: امروز _پنجشنبه بیست‌وهفتم بهمن‌ماه_ سیاره زحل از نزدیکی خورشید در آسمان ما عبور خواهد کرد.
کد خبر: ۱۰۹۲۸۱۰
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۵ 16 February 2023

تابناک فارس به نقل از ایمنا: فاطمه فخرایی‌فرد اظهار کرد: امروز _پنجشنبه بیست‌وهفتم بهمن‌ماه- سیاره زحل از نزدیکی خورشید در آسمان ما عبور خواهد کرد. در وضعیت مقارنه خورشیدی یعنی نزدیک‌ترین فاصله، زحل در فاصله یک درجه و ۱۵ دقیقه‌ای از خورشید ظاهر می‌شود و در تابش خیره‌کننده خورشید گم می‌شود، بنابراین برای چندین هفته این سیاره قابل مشاهده نیست.

وی افزود: تقریباً در این زمان، زحل در دورترین فاصله خود از زمین هم قرار خواهد گرفت _۱۰.۸۱ واحد نجومی_ و این دو سیاره در دو طرف منظومه شمسی نسبت به خورشید قرار می‌گیرند. اگر بتوان زحل را در این وضعیت مشاهده کرد به دلیل فاصله زیادی که از ما دارد در کوچک‌ترین و کم‌نورترین حالت خود ظاهر می‌شود؛ قطر زاویه‌ای آن نیز ۱۵.۴ ثانیه قوسی است.

این کارشناس تیم علمی رصدخانه لارستان اضافه کرد: طی هفته‌ها و ماه‌های بعد زحل از سمت غرب خورشید ظاهر می‌شود و برای مدتی در آسمان ما قبل از طلوع آفتاب قابل مشاهده خواهد شد. پس از حدود شش ماه، به موقعیت مقابله خورشیدی می‌رسد؛ زمانی که تقریباً تمام شب قابل مشاهده است. در وضعیت مقارنه زحل در صورت فلکی «دلو» و خورشید در «جدی» قرار دارد.

برچسب ها: نجوم ، پدیده نجومی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار