تعطیلی بازارها و مراکز تجاری شهر لار در در برخی از ایام تعطیلات رسمی از رویه های به نظر نادرستی است که نیاز به بازنگری دارد.
کد خبر: ۱۰۹۳۰۲۱
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۸ 18 February 2023

تابناک فارس به نقل از میلاد لارستان: در بعضی ایام سال نظیر روزهای پایانی سال و همزمان با آب‌وهوای بهاری جنوب کشور برخلاف هوای سرد و پاییزی سایر جاهای ایران که نقطه اوج سفرهاست و گردشگران زیادی نقاط جنوبی کشور بازدید دارند، مسافران زیادی نیز به لارستان سفر می‌کنند.

حرکت جمع کثیری از هموطنان از نقاط سردسیر به سمت جنوب کشور و به تبع آن لارستان، به ویژه در روزهای تعطیلات، منجر به آن شده که شاهد تردد خودروهای با پلاک غیربومی و مسافران در شهر لار باشیم.

حضور مسافران در شهر منجر به رونق اقتصادی می‌شود و از این فرصت باید نهایت استفاده را کرد.

با توجه به وجود مراکز خرید متعدد تجاری بزرگ با اجناس متنوع اعم از لوازم خانگی، پوشاک، وسایل برقی و غیره آنهم به شکل ارزان حتی مقرون به صرفه‌تر از جزایر و بنادر خلیج‌فارس، اغلب مسافران ترجیح می دهند خریدهای خود را از بازارهای لار انجام دهند.

علاوه بر انجام خریدهای معمول، بسیاری از مسافران می‌خواهند از جنبه گردشگری و تفریح در سطح شهر لار گردش داشته باشند که همین امر نیز منجر به ماندگاری بیشتر مسافران و بدنبال آن انجام خریدهای ضروری نظیر غذا، اسکان و غیره می‌شود که این مهم نیز باعث رونق چرخه اقتصادی خواهد شد.

یکی از رسم‌های اشتباه در شهر لار برخلاف سایر شهرهای مسافر‌پذیر، تعطیلی بازار و مراکز خرید در روزهای تعطیلات رسمی است. حداقل می‌بایست در ایام افزایش مسافرت‌ها و حضور مسافران به ویژه در روزهای پایانی سال، با اتخاذ تصمیماتی از سوی کسبه، هیات امنای بازارها، اداره صمت و… با اعلام حداکثری نسبت به دائر کردن بازارها و باز گذاشتن مغازه‌ها مبادرت کرد.

با توجه به اینکه تعطیلات عید باستانی نوروز سال آتی مصادف با ماه مبارک رمضان است، به طور قطع در روزهای آینده و تا انتها سال به ویژه همزمان با تعطیلات، شاهد رشد آمار مسافرت‌ها و حضور پرتعداد مسافران از نقاط مختلف کشور در شهر لار خواهیم بود.

امید می‌رود با برنامه‌ریزی مناسب از سوی مدیران و همکاری کسبه از فرصت جذب حداکثری مسافران به سمت شهر لار بهترین استفاده را کرد.

پیشنهاد می‌شود اداره میراث فرهنگی با همکاری کسبه در مسیرهای منتهی به شهر لار با نصب بنرهایی نسبت به معرفی ابنیه‌های باستانی، بازارها، مراکز اقامتی، رستوران‌ها و غیره اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار