رئیس پلیس آگاهی فارس از دستگیری اعضای یک باند کلاهبرداری در شیراز خبر داد و گفت: اعضای این باند با ادعای اعمال نفوذ در دستگاه قضا از یک شهروند کلاهبرداری کرده بودند.
کد خبر: ۱۰۹۳۲۰۶
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۵ 19 February 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: سرهنگ کاووس حبیبی گفت: در پی دریافت یک فقره شکواییه از شهروندی مبنی بر اینکه فردی که خود را کارمند دادگستری معرفی کرده با ادعای اعمال نفوذ در دستگاه قضا در قبال دریافت مبلغی از وی کلاهبرداری کرده است، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری قرار گرفت.
وی افزود: کارآگاهان با تحقیقات صورت گرفته متوجه شدند شاکی دارای یک فقره پرونده در یکی از محاکم قضائی استان بوده و در حین رسیدگی با فردی که خود را کارمند دادگستری معرفی و ادعای گرفتن رای به نفع وی در قبال دریافت مبلغی در دادگاه را داشته است، آشنا می‌شود.
این مقام انتظامی بیان کرد: با بررسی‌های دقیق و استعلامات صورت گرفته مشخص شد متهم در هیچ یک از دستگاه‌های دولتی مشغول به کار نیست.
حبیبی اظهار داشت: با اقدامات فنی، اطلاعاتی و با تحقیقات گسترده مشخص شد متهم و چهار نفر دیگر با تشکیل باندی پنج نفره با ادعای اعمال نفوذ در دستگاه قضا از این شهروند که در محاکم قضایی دارای پرونده بوده است، مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده اند.
وی تصریح کرد: با اقدامات تخصصی و رصد اطلاعاتی، مخفیگاه متهمان شناسایی و در چند عملیات منسجم، همه آن‌ها دستگیر و به پلیس آگاهی انتقال داده شدند.
حبیبی با بیان اینکه سرکرده این باند دارای ۱۰ فقره سابقه کیفری از قبیل غصب عنوان، سرقت، کلاهبرداری است، گفت: متهمان در بازجویی‌های علمی و تخصصی کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری به جرم ارتکابی اقرار و پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.
رئیس پلیس آگاهی استان فارس خاطر نشان کرد: شهروندانی که دارای پرونده در محاکم قضایی هستند، باید روند رسیدگی به پرونده خود را از طریق مسیر قانونی پیگیری کنند تا مورد سوء استفاده کارچاق کن‌ها و کلاهبرداران قرار نگیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار