تورم در محصولات و ارزاق عمومی رکوردهای تاریخی را ثبت می کند، قیمت دلار به بی سابقه ترین رقم خود در طول تاریخ رسیده است و به رقم ناباورانه نیم میلیون ریال نزدیک شده است، سکه بهار آزادی در مرز 300 میلیون ریال است.
کد خبر: ۱۰۹۳۳۲۳
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷ 20 February 2023

تابناک فارس به نقل از رکنا: نشانه هایی از بهبود در وضعیت اقتصادی کشور بعد از 18 ماه از روی کار آمدن دولت سیزدهم مشاهده نمی شود. دولت همچنان بر مواضع اقتصادی خود تاکید دارد، سیاست ها تغییری نکرده است اما برخی از مدیران هر از گاهی تغییر می کنند، اتاق فکر دولت همچنان این پیام را به افکار عمومی صادر می کند که راه بهبود وضعیت اقتصادی از مسیر تکیه بر توان داخلی و سیاست های اقتصاد مقاومتی می گذرد و راه حل سیاسی یک بیراهه تلقی می شود. تورم در محصولات و ارزاق عمومی رکوردهای تاریخی را ثبت می کند، قیمت دلار به بی سابقه ترین رقم خود در طول تاریخ رسیده است و به رقم ناباورانه نیم میلیون ریال نزدیک شده است، سکه بهار آزادی در مرز 300 میلیون ریال است.

کمتر از یک ماه تا آغاز سال نو زمان باقی مانده و قیمت دو قلم از آجیل شب عید مانند پسته و بادام هندی در مرز 10 میلیون ریال قرار دارد. بدنه دولت و مجلس هیچ سعی قابل توجهی برای ارتباط گرفتن با افکار عمومی و تلاش برای اقناع یا تشریح درست از وضعیت موجود در جامعه ندارند. بحران های اجتماعی در حال تبدیل شدن به بحران های امنیتی هستند و دشمنان قسم خورده این آب و خاک در خارج از کشور با ابزارهای رسانه ای تشنه فرصتی مغتنم برای ضربه زدن به اعتماد عمومی و سلب آسایش مردم دارند و در این سو نیز مسوولان کشور با تلاش هایی که عمدتا نتایج موثر و مثبتی در سفره مردم ندارد بیش از پیش در حال دامن زدن به این فضای شکننده هستند.

برای بررسی ابعاد کلان این مسائل و وضعیت حاکم بر بسترهای سیاسی-اجتماعی متاثر از بسترهای اقتصادی کشور به سراغ ابراهیم عزیزی نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی رفتیم. وی در در گفتگو با خبرنگار رکنا در خصوص عملکرد اقتصادی دولت، بیان داشت: مجلس تمام تلاش خود را می کند تا از مسیر قانونگذاری کلیه قوانیم مورد نیاز دولت را به تصویب برساند تا شاهد بهبود فضای اقتصادی کشور در سال آینده باشیم.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس لوایح اقتصادی دولت را همیشه در اولویت کارهای خود قرار می دهد و این سیاست ما از ابتدای آغاز به کار مجلس یازدهم تا به اکنون بوده است.

عزیزی با اشاره به اینکه ناامنی های اخیر در کشور به هیچ وجه ریشه اقتصادی نداشته است، اضافه کرد: هیچ وقت مردم ما به خاطر مسایل اقتصادی اقدام به تحرکات ساختارشکنانه و بی حرمتی به مقدسات نکرده اند و این مساله ای جدا از مسائل اقتصادی بود.

وی با اشاره به اینکه مردم همیشه ثابت کرده اند که اعتراضات خود را همواره از مسیرهای قانونی پیگیری کرده اند، ادامه داد: خود اغتشاشگران هم در شعارهای خود هیچ اشاره ای به مسائل اقتصادی نداشتند و به همین دلیل نمی توان مشکلات اقتصادی را دلیلی برای این مسائل دانست.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ما نافی مشکلات و مسائل جدی مردم در حوزه اقتصادی نیستیم و حتما باید برای حل آن تلاش کنیم، افزود: دولت تمامی تلاش خود را برای حل مشکلات اقتصادی مردم به کار گرفته است و امیدواریم این مساله در آینده نزدیک محقق شود.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دولت می تواند و باید بتواند مشکلات اقتصادی را حل کند و مجلس هم سعی خواهد کرد ضمن قانونگذاری با تکیه بر وظیفه نظارتی خود مانع کج روی ها در اقدامات دولت در حوزه اقتصادی باشد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار