کارشناس تیم علمی رصدخانه لارستان گفت: چهارشنبه -سوم اسفند- ماه دو روزه با جدایی زاویه‌ای دو درجه و پنج دقیقه قوسی از جنوب سیاره زهره می‌گذرد.
کد خبر: ۱۰۹۳۶۴۸
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۶ 22 February 2023

تابناک فارس به نقل از ایمنا: فاطمه فخرایی‌فرداظهار کرد: چهارشنبه -سوم اسفندماه- با غروب آفتاب و تاریک شدن آسمان اگر به افق غرب بنگرید، سیاره درخشان زهره را در کنار هلال ماه جوان خواهید یافت. ماه دو روزه با جدایی زاویه‌ای دو درجه و پنج دقیقه قوسی از جنوب سیاره همسایه ما، زهره می‌گذرد.

وی افزود: این دو جرم از موقعیت رصدخانه لارستان، حدود ساعت ۱۸:۰۰، ۲۷ درجه بالاتر از افق غربی شما قابل مشاهده می‌شوند سپس آن‌ها به سمت افق فرو می‌روند و یک ساعت و ۱۲ دقیقه بعد از خورشید در ساعت ۱۹:۵۷ غروب می‌کنند. ماه در قدر منفی ۹.۷ و زهره در قدر منفی ۴.۰، هر دو در صورت فلکی حوت قرار دارند.

این کارشناس تیم علمی رصدخانه لارستان اضافه کرد: اولین جرمی که دقایقی بعد از غروب آفتاب در حوالی افق غرب آسمان با درخشش زیادی جلب توجه می‌کند، سیاره زهره است که در این شب در همنشینی هلال ماه به راحتی با چشم غیرمسلح‌قابل تشخیص است. اگر به عکاسی از آسمان شب علاقه‌مند هستید، این همنشینی فرصت خوبی برای شما خواهد بود.

برچسب ها: نجوم ، پدیده نجومی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار