ساعت پخت نان کامل در شیراز بیشتر می‌شود .
کد خبر: ۱۰۹۳۶۶۲
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۴ 22 February 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مدیر غذای دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان این‌که ساعت پخت و توزیع نان کامل از ۹ تا ۱۰ و ۳۰ دقیقه صبح است، گفت: با افزایش میزان استقبال مردم از نان کامل، ساعت پخت این نان بیشتر می‌شود و تعداد نانوایی‌های اختصاص داده‌شده به پخت نان کامل یارانه‌ای، تا پایان هفته از ۱۷ به ۲۰ نانوایی می‌رسد.

مظلومي افزود: غلات، یکی از اساسی‌ترین منابع تامین انرژی روزانه است که استفاده از آن در تولید نان، سبب تامین دو وعده انرژی اصلی روزانه می‌شود. او کلسترول پلاسما و کبد، کاهش جذب کلسترول، مهار تجمع پلاکتی، بهبود استقامت فیزیکی، تاخیر در فرآیند پیری، بهبود توان باروری، پیشگیری از ابتلا به سرطان‌ها، کاهش خطر سکته‌های قلبی، کاهش خطر استرس اکسیداتیو و در نتیجه کاهش خطر بیماری‌های قلبی-عروقی، کاهش دیابت نوع ۲، کاهش چاقی و کاهش خطر مرگ‌ومیر را از دیگر مزایای استفاده از نان کامل بیان کرد.

مدیر نظارت و ارزیابی فرآورده‌های خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نکته مهم دیگر در تولید نان کامل را تهیه صحیح و اصولی این نان و تخمیر آرد عنوان کرد تا با کاهش میزان فیتات، اثرات مخرب آن بر جذب املاح کاهش یابد و بدن از منبع غذایی غنی‌تری بهره‌مند شود.

مظلومي ‌با تاکید بر اهمیت مصرف نان کامل در سلامت عمومي ‌جامعه، استفاده از نان کامل را نیازمند ایجاد زمینه‌های دسترسی مردم به این محصول سلامت‌محور عنوان کرد و ادامه داد: در این راستا با حمایت استاندار فارس و پیگیری‌های مکرر اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی و دانشگاه علوم پزشکی شیراز، همراهی اتحادیه نانوایان شیراز، فرماندار و دیگر ارگان‌های دولتی مرتبط، برای نخستین بار در کشور، طرح تولید نان کامل به مرحله اجرا رسید.

جمالی، مدیرکل غله فارس نیز گفت: خط تولید آرد کامل در شهرستان بیضا با توان تولید روزانه ۲۵ تن راه‌اندازی شده است که توان تامین آرد مورد نیاز ۷۰ نانوایی اختصاص داده‌شده به تولید نان کامل را دارد.

برچسب ها: نان ، نان سالم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار