مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پاسارگاد گفت: پیش بینی می‌شود در صورت مناسب بودن شرایط بیش از ۱۲ هزار تن پیاز از مزارع این شهرستان برداشت شود.
کد خبر: ۱۰۹۴۶۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۲ 27 February 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پاسارگاد گفت: کشت نشایی پیاز در بیش از ۲۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان از اوایل اسفند ماه آغاز شده است و تا اردیبهشت ماه ادامه دارد.
یحیی مرادی با بیان اینکه پیاز از پر مصرف‌ترین محصولات کشاورزی است افزود: پیش بینی می‌شود از اواسط خرداد ماه مزارع پیاز نشایی شهرستان پاسارگاد آماده برداشت محصول باشند.
وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود در صورت مناسب بودن شرایط بیش از ۱۲ هزار تن پیاز از مزارع این شهرستان برداشت شود.
به گفته مرادی؛ در کشت به روش نشایی، بعد از جوانه زدن بذر پیاز و رسیدن به مرحله سه برگی در خزانه، کشت در اراضی انجام می‌شود که با توجه به زود بازده بودن این روش بعد از گذراندن دوره حدود سه ماهه محصول آماده برداشت می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پاسارگاد با بیان اینکه کشت نشایی علاوه بر کاهش مصرف آب و نهاده‌های مورد نیاز، باعث افزایش بهره وری منابع آب و خاک نیز خواهد شد، گفت: بیشترین سطح زیر کشت پیاز شهرستان پاسارگاد در بخش مرکزی این شهرستان قرار دارد که با توجه به نیاز بازار به این محصول، امکان افزایش سطح زیر کشت آن پیش بینی می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار