سرپرست نمایندگی منطقه حفاظت شده ارژن گفت: سه گروه از تخریب گران جنگلی توسط یگان حفاظت محیط زیست شهرستان شیراز در ارژن بازداشت شدند.
کد خبر: ۱۰۹۴۷۳۴
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳ 28 February 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: راستی افزود: نیرو‌های یگان حفاظت محیط زیست مستقر در منطقه حفاظت شده ارژن، در گشت و کنترل شبانه در مناطق جنگلی ارژن موفق به دستگیری سه گروه از تخریب گران جنگلی و متخلفان شدند.

وی ادامه داد: محیط بانان ارژن حتی در مناطق بیرون از حوزه استحفاظی تا انتهای جنگل کوه پهن تا نزدیکی تنگ ابوالحیات مبادرت به گشت و کنترل کرده تا موفق به دستگیری متخلفان شدند.
راستی افزود: یک دستگاه خودرو پژو پارس با یک نفر متخلف قطع کننده درختان بلوط جنگلی با اره برقی که شبانه در جنگل قصد تخریب و قطع درختان را داشت قبل از شروع انجام تخلف، غافلگیر شده و دستگیر شد.
او عنوان کرد: پس از بازجویی مشخص شد که این شخص در کل جنگل‌های حومه کازرون تا شیراز، با قطع شبانه درختان و حمل با پژو فوق که داخل آن برای حمل چوب فضایی تعبیه شده است، امرار معاش می‌کرده است.

به گفته این مقام مسئول همچنین یک دستگاه خودرو پراید که صندلی و صندوق عقب را برای حمل چوب تعبیه شده بود با دو سرنشین همراه با چوب قطع شده در آن و همچنین در حال قطع درختان بلوط دستگیر شدند.
همچنین یک دستگاه تراکتور با یدک کش ساکن دشت ارژن با دو نفر متخلف از منطقه که مخفیانه در مناطق صعب العبور و پنهان، ارتفاعات لع آبی مخفیانه در حال قطع درخت بودند نیز دستگیر شدند.
راستی تاکید کرد: پرونده قضایی این گروه‌ها تکمیل شده و به مراجع قضایی اعزام و درخواست اشد مجازات برای این افراد داده شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار