استاندار فارس گفت: درجلسه شورای مسکن فارس در شیراز گفت: هشت بانک ملی، ملت، تجارت، سپه، صادرات و کشاورزی تفاهم کشوری منعقد کرده‌اند که بر اساس آن همه آن‌ها موظف به همکاری کامل با طرح جهش ملی مسکن هستند.
کد خبر: ۱۰۹۴۷۵۰
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۷ 28 February 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: ایمانیه افزود: بر اساس آخرین گزارش، با کوشش مسئولان دستگاه‌های ذی ربط استان، فارس توانست در تامین زمین مورد نیاز برای اجرای این طرح رتبه اول کشور را به خود اختصاص دهد.

محمد هادی ایمانیه، درجلسه شورای مسکن فارس در شیراز گفت: هشت بانک ملی، ملت، تجارت، سپه، صادرات و کشاورزی تفاهم کشوری منعقد کرده‌اند که بر اساس آن همه آن‌ها موظف به همکاری کامل با طرح جهش ملی مسکن هستند.
استاندار فارس، با اشاره به اعلام آمادگی بانک‌ها و انبوه سازان فارس برای همکاری در ساخت مسکن در این استان گفت: بانک‌ها با تدبیر بانک مرکزی اعلام کرده اند که به جای سرمایه گذاری در مواردی که اولویت اول کشور نیست، سرمایه‌های خود را در ساخت مسکن به کار خواهند گرفت.
ایمانیه، بر لزوم توجه به روستا‌ها و فراهم کردن شرایط بازگشت روستائیان از حاشیه شهر‌ها به روستایشان ادامه داد: در استان فارس ۲ هزار و ۵۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار وجود دارد که ساخت و تامین مسکن در این روستا‌ها می‌تواند گام بزرگی در جهت تحقق مهاجرت معکوس و ماندن روستائیان در روستا‌ها باشد.

وی، با اشاره به وجود بافت فرسوده در بسیاری از شهر‌های این استان گفت: بازآفرینی این بافت‌ها به شکل جدی در دستور کار مدیران و مسئولان مرتبط با این مساله قرار گیرد و دنبال شود.
به گفته وی، اخیرا یک مصوبه تحت عنوان سیاست‌های تشویقی کالبدی، برای بازآفرینی بافت‌های فرسوده تدوین شده که امتیازات خوبی برای بازسازی این بافت‌ها محسوب می‌شود و در آن علاوه بر حذف بسیاری از موانع، تسهیلات ویژه‌ای نیز ارائه خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار