مدیر کل استاندارد فارس گفت: شرایط خاص اقتصادی این روز‌ها و افزایش قیمت لوازم خانگی به ویژه هزینه‌هایی که خانوار‌ها در این زمینه متقبل می‌شوند، سبب شد تا سازمان ملی استاندارد ایران خود را مکلف به ورود در حوزه استاندارد خدمات پس از فروش و اجباری کردن آن بداند و واحد‌ها نیز مکلف شوند که این استاندارد را رعایت کنند.
کد خبر: ۱۰۹۴۷۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۳ 28 February 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: رزمجو، ادامه داد: اجرای استاندارد خدمات به مشتریان و ضمانت لوازم خانگی انرژی بر در دستور کارسازمان ملی استاندارد ایران قرار دارد و پیش‌بینی می‌شود اجرای اجباری آن از سال آینده اجرایی شود.
رزمجو افزود: بر اساس مصوبات یکصد و شانزدهمین نشست شورای عالی استاندارد که ۵ آذر ۱۴۰۱ با حضور آقای رئیسی ریاست محترم جمهوری و سایر اعضای این شورا برگزار شد، از سوی رئیس جمهوری اسلامی ایران این مصوبه برای اجرا به دستگاه‌های عضو شورای عالی استاندارد و این سازمان ابلاغ شد.
براساس این مصوبه، استاندارد ملی خدمات به مشتریان و ضمانت لوازم خانگی انرژی بر اجباری شد.
مدیرکل استاندارد استان افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد عمده شکایت‌ها از تولیدات داخلی مربوط به خدمات پس از فروش آن‌ها است و در بعضی موارد به دلیل خدمات نامطلوبی که ارائه شده، استاندارد آن کالا‌ها دچار خدشه شده است.
وی خاطرنشان‌کرد: شرایط خاص اقتصادی این روز‌ها و افزایش قیمت لوازم خانگی به ویژه هزینه‌هایی که خانوار‌ها در این زمینه متقبل می‌شوند، سبب شد تا سازمان ملی استاندارد ایران خود را مکلف به ورود در حوزه استاندارد خدمات پس از فروش و اجباری کردن آن بداند و واحد‌ها نیز مکلف شوند که این استاندارد را رعایت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار