معاون شهردار شیراز با اشاره به اینکه هوای پاک برند شیراز است و قرار نیست ان را از دست دهیم، عنوان کرد: درایامی که گذشت سایر کلانشهرها درگیر آلودگی بودند اما شیراز خوبختانه همچنان هوای پاک را داشت وباید آن را حفظ کرد.
کد خبر: ۱۰۹۴۹۱۸
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۱ 01 March 2023

تابناک فارس به نقل از ایلنا: هادی شه دوست در نشست خبری هدف این خودرو ها را کسب درآمد و اشتغال دانست و بیان کرد: بخشی از این ورود خودروها مربوط به فعالیت در تاکسی های اینترنتی است که این موضوع هجمه سنگینی به شهر شیراز وارد می کند.

شه دوست با بیان اینکه میانگین استفاده مردم شیراز از تاکسی های اینترنتی نسبت به دیگر شهرها بیشتر است، این موضوع مشکلاتی در حوزه ترافیک و آلایندگی هوا به همراه داشته است.

وی با اشاره به سهل انگاری در قوانین راهنمایی و رانندگی توسط رانندگان گفت: بخش اعظمی به مسایل فرهنگ ترافیک برمیگردد و اگرچه زیرسازی معابر، ایمن سازی، نصب تابلوها جز وظایف شهرداری است که بخشی از اعمال قانون و مانتیورینگ ان در حوزه پلیس راهور است که برخورد و اعمال قانون با توجه به نیروهای محدودی که پلیس دارد انجام می شود.

شه دوست بیان کرد: طرح مطالعات ارتقا فرهنگ ترافیک شیراز توسط دانشگاه امیرکبیر انجام و طرح آن به وزارت کشور ارسال شده است و گام اول آن در مدارس آغاز شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز با بیان اینکه طرح کنترل هوشمند معاینه فنی خودرو ها از طریق بپیامک ارشادی از هفته آینده آغاز می شود، بیان کرد: این طرح با همکاری پلیس راهور در محدوده کم آلاینده ( LEZ ) به مدت یکماه توسط سامانه ثبت تخلف ارسال می شود.

وی با اشاره به اینکه این طرح صرفا ارشادی است و خودروها بابت آن جریمه نخواهند شد، ابراز کرد: در واقع با هدف هداییت خودروها به مراکز معاینه فنی این طرح اجرا می شود و در صورت عدم مراجعه و با گذشت یکماه جریمه می شوند.

شه دوست خاطرنشان کرد:هر کدام از خطوط معاینه فنی روزانه ۲ هزار و ۵۰۰ خودرو را پوشش می دهند که در صورت استقبال شهروندان امکان افزایش ساعت کاری مراکز معاینه فنی وجود دارد.

به گفته وی سال آینده سه خط معاینه فنی سیار در شیراز راه اندازی خواهد شد.

معاون شهردار شیراز با اشاره به اینکه هوای پاک برند شیراز است و قرار نیست ان را از دست دهیم، عنوان کرد: درایامی که گذشت سایر کلانشهرها درگیر آلودگی بودند اما شیراز خوبختانه همچنان هوای پاک را داشت وباید آن را حفظ کرد.

شه دوست با اشاره به اینکه نصب دوربین های نظارتی و سامانه ثبت تخلف نیز در مرحله شروع به کار نصب پایه ها را داشت، ابراز کرد: به دلیل نوسانات ارزی پیمانکار ان انصراف داد و مجدد مناقصه انتخاب پیمانکار انجام شده است و با فعال شدن این دوربین ها زمانی که محدوده قرمز ترافیکی به دوربین مجهز شد خودروهایی که از این محدوده تردد دارند؛ ثبت تخلف می شوند.

وی گفت: براساس مطالعات طرح جامع در صورت عدم رعایت رانندگان از سال آینده به سمت محدودیت های ترافیکی به ویژه در مرکز شهر خواهیم رفت.

به گفته وی در حوزه فرهنگ ترافیک،۳ پارک ترافیکی که در دوران کرونا غیرفعال شده بود دوباره فعال شد و پیش بینی ایجاد ۳ پارک دیگر است و هر منطقه همجوار یک پارک ترافیک داشته باشد.

 

افزایش ظرفیت پارکینگ ها در نوروز ۱۴۰۲

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز با اشاره به برنامه های نوروز ۱۴۰۲نیز گفت: پارسال ۵۵۰ واحد به ظرفیت پارکینگ ها اضافه شد و امسال ظرفیت پارکینگ ها را به بیش از هزار و ۵۰۰ مورد می رسانیم.

شه‌دوست با اشاره به اینکه همه ظرفیت ها را پای کار اوردیم، یاداور شد: در مرکز شهر از ظرفیت مدارس و اموزش و پرورش استفاده می شود و زیرساخت ان را فراهم کردیم

وی افزود: در بحث محدودیت های ترافکیی اماکن کردشگری و حرم نیز با پلیس صحبت شده است و محدودیت های مختصری در نظر گرفته شده است .

شه دوست افزود:تمام خط کشی ها درحال بروز شدن است و انچه لازمه استقبال از مسافرین است سعی شده است انجام دهیم.

معاون شهردار شیراز دز افزایش اتوبوس های گردشگری در کمپ های جنت و زیبا شهر خبر دادو افزود: صبح و بعد از ظهر ۳ دستگاه اتوبوس گردشگری ارسال می شودو سرویس های گردشگری رایگان است تا ترافیک کمتری داشته باشیم.

به گفته شه دوست در صورتی که استقبال از اتوبوس گردشگری بالا باشت این تعداد اتوبوس به ۲۰ دستگاه افزایش می یابد.

وی از گشت مشترک اصناف و معاون حمل و نقل به صورت مشترک برای بررسی نرخ پارکینگ ها خبر داد.

شه دوست همچنین در رابطه با تغییر ورود به برخی از خیابان ها گفت: با توجه به ترافیک خیابان زند پلیس درخواست داشت که تغیر مسیر خیابان معدل و اردیبهشت انجام شود و ایجاد تغییر رفتار ترافیکی در این مورد زمان می برد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار