،محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران به توزیع کاغذ بین ناشران اشاره کرد و گفت: برای کاغذ زاگرس فارس برنامه‌های ویژه‌ای در دستور کار است و تا نیمه اول سال آینده این کارخانه به چرخه تولید خواهد آمد.
کد خبر: ۱۰۹۴۹۲۹
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۷ 01 March 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران به توزیع کاغذ بین ناشران اشاره کرد و گفت: برای کاغذ زاگرس فارس برنامه‌های ویژه‌ای در دستور کار است و تا نیمه اول سال آینده این کارخانه به چرخه تولید خواهد آمد.
وی ادامه داد: امیدواریم شرایط به گونه‌ای فراهم شود که بتوانیم علاوه بر تامین نیاز‌های کاغذ داخل، بستر صادرات کاغذ به کشور‌های همسایه را از طریق تولیدات کشور فراهم کنیم.
کارخانه کاغذسازی زاگرس فارس با برخورداری از دستگاه‌ها و تجهیزات مدرن، ظرفیت تولید سالانه ۱۲۵ هزار تن را از محل کاغذ‌های بازیافتی دارد.
دستگاه‌ها و تجهیزات استفاده شده در کارخانه کاغذسازی زاگرس بر اساس فناوری، تکنولوژی و دانش روز دنیاست که با بهره‌برداری از این خط تولید، به طور میانگین سالیانه حدود ۸۰ هزار تن انواع کاغذ، کرافت، لاینر، تست لاینر، تحریر تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.
‌این کارخانه با ۱۱۰ هزار متر مربع مساحت، یکی از کارخانه‌های برخوردار از تکنولوژی روز دنیاست که بیش از ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
کارخانه کاغذسازی زاگرس با ظرفیت تولید سالانه ۴۰ هزار تن کاغذ چاپ و تحریر، توانایی تأمین ۴۰ درصد کاغذ مورد نیاز کشور را دارد.

در این کارخانه علاوه بر ایجاد خطوط تولید کاغذ، با کاربرد محصولات تولیدی در مصارف عمومی (ورق، کارتن و تحریر) یک نیروگاه ۲۵ مگاواتی نیز در حال راه‌اندازی است که علاوه بر تولید کاغذ، تولید برق نیز خواهد داشت.
این کارخانه قرار بود در سال ۱۳۹۹ به بهره برداری برسد، اما برای افتتاح، نیازمند سرمایه ثابت و سرمایه در گردش است. قرار است دولت تسهیلات بانکی لازم برای این کارخانه را فراهم کند.
جوهرزدایی کاغذ‌های بازیافتی و تبدیل آن‌ها به خمیر و ماده اولیه تولید کاغذ، از ویژگی‌های مهم این کارخانه است که برای تامین مواد اولیه، نیازی به قطع درختان نیست.
با راه اندازی این کارخانه برای ۶۰۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال زایی و با توجه به میزان نیاز کشور به تامین کاغذ، از خروج میلیار‌ها ارز جلوگیری می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار