مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اقلید گفت: سالانه بیش از ۹۰ تن گوشت شترمرغ در این شهرستان تولید و روانه بازار می‌شود.
کد خبر: ۱۰۹۵۲۵۹
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳ 04 March 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اقلید گفت: سالانه بیش از ۹۰ تن گوشت شترمرغ در این شهرستان تولید و روانه بازار می‌شود.
خدامراد طرفدار افزود: هم اکنون سه مزرعه شترمرغ در شهرستان فعالیت دارد که این تعداد واحد پرورشی فعال، ظرفیت تولید ۶۰۰ قطعه پرواری و ۳۸۰ قطعه مولد را دارند.
وی ادامه داد: فعالان صنعت پرورش شتر مرغ این پرنده را چندمنظوره می‌دانند، زیرا تمام اجزای آن مورد استفاده قرار می‌گیرد و هزینه پرورش و نگهداری آن نسبت به پرندگان دیگر کمتر و سرعت رشد آن سریع‌تر است و در مقایسه با دیگر پرندگان در برابر بیماری‌ها مقاومت بیشتری دارند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اقلید گفت: در حال حاضر در کشور ما این پرنده بیشتر برای تولید گوشت آن پرورش داده می‌شود، اما می‌توان با سرمایه گزاری و برنامه ریزی مناسب، همانند سایر کشور‌ها به جنبه‌ها و اهداف دیگر پرورش آن نیز توجه شود تا سود آوری بیشتری داشته باشد.
شترمرغ در فهرست پرندگانی قرار دارد که هیچ نوع ضایعاتی ندارد و تمام قسمت‌های این پرنده اعم گوشت، پر، پوست، تخم مرغ قابل فراوری و بهره برداری است.
از تخم نطفه دار این پرنده در جوجه کشی‌های صنعتی استفاده می‌شود و تخم‌های غیر قابل استفاده نیز در صنایع دستی و بخصوص لوستر سازی کاربرد دارد.
از روغن شترمرغ در صنایع آرایشی و بهداشتی، از پوست در صنایع چرم سازی و از پَر در صنایع تزئینی و دکوراسیون استفاده می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار