رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس گفت: سهم استان فارس از درآمدهای استان فارس در لایحه بودجه سال آینده معادل ۱۳ هزار و ۲۴۰ میلیارد تومان است که ۳۴ درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۱۰۹۵۲۶۸
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۱ 04 March 2023

تابناک فارس به نقل از مهر: احمدعلی افکاری صبح شنبه در خصوص بودجه ۱۴۰۲ استان فارس بیان کرد: رشد درآمدهای امسال استان فارس در مقایسه با پارسال، ۶۸ درصد است، ولی رشد سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، برابر با ۳۴.۲ درصد است که تحقق مازاد درآمد برای استان را سهل الوصول‌تر می‌نماید.

وی با بیان اینکه اعتبارات هزینه‌ای استان فارس در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲، ۲,۲۱۵ میلیارد تومان است که در مقایسه با سال گذشته که ۱,۶۱۷ میلیارد تومان بوده، ۳۷ درصد رشد دارد که رشد کلی آن ۳۳ درصد است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس به اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان اشاره کرد و اظهار داشت: کل اعتبارات عمرانی استان فارس در لایحه سال ۱۴۰۲، مبلغ ۴,۹۲۶ میلیارد تومان است که سهم ۵.۷۹ درصدی از کل داریم در صورتی که در سال ۱۴۰۱، اعتبار عمرانی استان فارس ۴,۰۷۵ میلیارد تومان بوده و سهم ۵.۷۷ درصدی از کل داریم.

افکاری خاطرنشان ساخت: این اعتبارات شامل، ۲۵ طرح ملی با ویژگی استانی برابر با ۵۷۰ میلیارد تومان و ۱۳۷ طرح ملی برابر با ۴,۰۳۲ میلیارد تومان است.

وی یادآور شد: سرجمع کل اعتباراتی که در استان برای طرح‌های عمرانی هزینه می‌شود ۹,۵۰۲ میلیارد تومان است.

دبیر شورای برنامه ریزی و توسعه استان فارس افزود: سهم صندوق توسعه ملی از منابع حاصل از صادرات نفت خام، میعانات گازی و خالص صادرات، ۴۰ درصد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار