مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون با بیان اینکه سالانه بیش از ۹۳۳ تن عسل در این شهرستان تولید می شود، گفت: امسال بیش از ۲۲ هزار تن فرآورده عسل در شهرستان تولید شده است.
کد خبر: ۱۰۹۵۲۹۶
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۵ 04 March 2023

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: حمید رشیدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون با اشاره به تولید بیش از ۹۳۳ تن عسل در این شهرستان، اظهار کرد: در حال حاضر تعداد ۳۹۱ نفر زنبوردار در این شهرستان فعالیت می‌کنند که ۸۲ هزار و ۸۸۲ کلنی زنبور عسل دارند.

او بیان کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی و مراتع مناسب و گیاهان زراعی فراوان، امکان افزایش تعداد کندو‌ها و تولید بیشتر فرآورده‌های زنبور عسل وجود دارد.

این مقام مسئول تصریح کرد: طبق سرشماری سال ۱۴۰۱، ۵۲ کیلوگرم ژل رویال و ۵ هزار و ۲۰ کیلوگرم گرده، ۱۷ هزار و ۴۷۴ کیلوگرم موم و ۱۴۶ کیلوگرم بره موم تولید شده است.

رشیدی گفت: مشارکت بیشتر و عملکرد قوی‌تر از جانب اتحادیه‌ها و تعاونی‌های زنبورداری موجب افزایش ضریب نفوذ و قدرت زنبورداران می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه صنعت زنبورداری جزو یکی از صنایعی است که اشتغال پایدار و سودآوری فراوانی را به دنبال دارد، افزود: به این صنعت باید بیش از گذشته توجه کرد، چرا که ارتقا و توسعه صنایع این چنینی نقش بسزایی در کاهش وابستگی‌ها دارد.

برچسب ها: تولید ، عسل ، کازرون
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار