مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت:در استخدام جدید هزار و ۹۸۷ نفر به استان فارس اختصاص داده شده است در واقع بیشترین سهمیه در کشور برای نیروی انسانی در حوزه آموزش ابتدایی به استان فارس تعلق گرفته است.
کد خبر: ۱۰۹۵۴۴۲
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷ 05 March 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: در خصوص جذب نیروی انسانی جدید مجلس و دولت جمعیت قابل توجهی را به آموزش و پرورش استان فارس اختصاص داده است.
محمد خلیل عسکری گفت: در استخدام جدید هزار و ۹۸۷ نفر به استان فارس اختصاص داده شده است و در واقع بیشترین سهمیه در کشور برای نیروی انسانی در حوزه آموزش ابتدایی به استان فارس تعلق گرفته است.

عسکری با اشاره به برگزاری مسابقات ۱۴ گانه قران در سطح استان گفت: در استان فارس ۴۸۰ هزار دانش آموز در این مسابقات در مرحله آموزشگاهی شرکت کردند که در مرحله ۱۴ گانه ۸ هزار نفر وارد شده و در مرحله استانی هزار نفر وارد میشود و بیشترین آمار ثبت نام کننده در کشور متعلق به استان فارس بوده است.
وی افزود: این امر به همت مدیران مدارس بوده است و این مسابقات امروز در شهرستان‌های لامرد، ارژن و خفر در حال برگزاری است.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس، ورزش را یک ضرورت انکار ناپذیر در آموزش و پرورش و در سطح مدارس دانست و افزود: پیگیری مسابقات ورزشی از اولویت‌های مهم وزارت آموزش و پرورش بوده است و نیازمند اهتمام جدی مجلس در حوزه توسعه فضای ورزشی هستیم.
عسکری گفت: در بخش اردویی راهیان پیشرفت و فعالیت‌های علمی جمعی از دانش آموزان نخبه به بندرعباس اعزام شدند تا بتوانند از ظرفیت‌های به دست آمده توسط جوانان این مرز و بوم بازدید کنند.
وی با اشاره به برگزاری اجلاسیه نماز در سطح استان گفت: اجلاسیه نماز در استان فارس یکی از محوری‌ترین برنامه‌های سال تحصیلی جاری بوده است که در این خصوص در تمامی شهرستان‌های استان اجلاسیه نماز در حال برگزاری می‌باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس افزود: همه اهتمام ما بر بحث نماز و مسجد محوری بوده است که در این راستا مسجدمحوری از اردیبهشت ماه در استان فارس کلید خورده است و هر هفته دوشنبه شب‌ها در حال برگزاری است.
وی با اشاره به اینکه در استان فارس ۶۲ هزار پرسنل شاغل و ۷۵ هزار بازنشسته داریم گفت: دغدغه‌های بازنشستگان نیازمند اهتمام و عنایت جدی مجلس شورای اسلامی است، زیرا این عزیزان دارای مشکلات عدیده‌ای هستند که باید رسیدگی شود.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس ادامه داد: در خصوص رفع مشکلات همکاران بازنشسته در اداره بازنشستگی جلسات متعددی با این نمایندگان داشته ایم که لازم است در بودجه و برنامه‌های امسال توجه ویژه‌ای به این عزیزان شود.
وی گفت: در خصوص مسایل اموزشی ۶۰۰ پروژه نیمه تمام در سطح استان داریم که وزارت خانه اعلام کرده از طریق مولدسازی پیش رویم و از محل اعتبارات مولدسازی مشکلات را حل کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار