امام جمعه لار با بیان اینکه در حال حاضر ما با جنگ نامتقارن فرهنگی مواجه هستیم‌، گفت: الان دشمن دارای رسانه فعال جهانی است که ما دارای آن حد از توانمندی نیستیم.
کد خبر: ۱۰۹۵۴۶۰
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۳ 05 March 2023

تابناک فارس به نقل از میلاد لارستان حجت‌الاسلام والمسلمین سید مختار موسوی‌خرم در جلسه شورای اداری لارستان که در محل سالن غدیر برگزار شد، در سخنانی با اشاره به اینکه امید به مثابه موتور محرک هر جمع و گروهی است که دارای یک هدف مشترک است، اظهار کرد: اگر امید و امیدواری از گروه ها جدا شود مانند ماشینی است که موتور از بدنه آن خارج شده باشد.

وی با بیان اینکه دین اسلام نیز همواره به این امر تاکید ویژه داشته است تا مسلمین به سوی اهداف عالیه نظام اسلامی حرکت نمایند، افزود: حتی در منابع دینی و قرآن کریم یکی از گناهان کبیره ناامیدی از لطف خداوند بیان شده و به امید دادن به جامعه تاکید شده است.

امام جمعه لارستان با اذعان به اینکه در طول ۴۴ ساله گذشته انقلاب اسلامی آنچیزی که موجب هجمه دشمن بوده ناامید کردن مردم از این نظام اسلامی است، تصریح کرد: دشمنان می گویند که دین اسلام و مکتب تشیع نمی تواند سعادت بشری را تضمین نماید اما دیده می شود نظریه پردازان برجسته مکتب غرب به این نکته دست یافته اند که علت پویایی شیعه عامل امید با نماد بال سبز شیعه یعنی مهدویت است که روح امید و امیدواری برای نظام اسلامی است.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب نیز بر این امر تاکید داشته اند و خود همواره روح امید را به اشکال مختلف در بین اقشار جامعه تزریق می نمایند.

وی با تأکید بر اینکه آنچه وظیفه اصلی مسئولین در مواجهه با جنگ ترکیبی دشمن است تزریق روح امید در جامعه و نگهداشت امید در بین مردم است، عنوان کرد: مسئولین باید ظرفیت ها و توانایی ها را به مردم وعده دهند.

این عالم دینی با بیان اینکه مستکبرین عالم که تا مدتی بحث پایان حکومت اسلامی را مطرح می کردند حالا دلخوش به مسمومیت چند دانش آموز در کشور هستند تا از این طریق علیه نظام اسلامی جنجال آفرینی نمایند، یادآور شد: ملتی که دارای اهداف بلند و حاضر به ایثار می باشد و امیدوار است شکست ناپذیر نیز خواهد بود.

حجت‌الاسلام موسوی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه بیان کرد: در بین نظامی ها اصطلاح جنگ متقارن وجود دارد که به معنی این است آن ابزاری که دشمن دارد در دست ما نیز است.

وی با تشریح این موضوع که اگر دشمن دارای جنگنده و سلاح است ما نیز آن را خواهیم داشت، ادامه داد: اصطلاح دیگر جنگ نامتقارن است به این معنی که دشمن دارای ابزاری است که طرف دیگر از آن محروم است.

امام جمعه لار با بیان اینکه در حال حاضر ما با جنگ نامتقارن فرهنگی مواجه هستیم‌، گفت: الان دشمن دارای رسانه فعال جهانی است که ما دارای آن حد از توانمندی نیستیم.

وی با اذعان به اینکه حال ما دارای ویژگی هایی هستیم که دشمن از آن محروم است و آن مناسبت های مذهبی است که در این جنگ ترکیبی برایمان اهمیت زیادی دارد، افزود: مناسبت های مذهبی یکی توانمندی و یک ظرفیت است که باید از طریق مسئولین بهره برداری شود.

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به در ایام مناسبت های مذهبی ادارات باید نسبت به فضاسازی اداره خود و نصب بنر در زیر در ادارات اقدام نمایند تا این ظرفیت های ملی و مذهبی مورد استفاده قرار گیرد، تصریح کرد: ادارات ما باید بسترسازی کنند تا در ادامه مناسبت ها بصورت مردمی ادامه نماید.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه در آستانه نیمه شعبان هستیم که بالغ بر ۴۴ برنامه از طریق جوانان لارستان پیش بینی شده است، تأکید کرد: توقع می رود مسئولین به این جوانان کمک کنند.

وی با تاکید بر اینکه ظرفیت ما فقط محرم نیست و باید همه ایام مذهبی را بعنوان یک ظرفیت قلمداد کرد، یادآور شد: اگر این ظرفیت ها به نتیجه رسید ما در مقابل جنگ ترکیبی دشمن به پیروزی رسیده ایم.

امام جمعه لارستان با یادآوری این موضوع کهدر آستانه سال جدید قرار داریم و از مسئولین توقع داریم شهر را بگونه ای زیباسازی کنند که مسافرین رغبت نمایند وارد شهر شده و در شهر توقف کنند، عنوان کرد: گاهی ورودی شهر بگونه ای است که مسافرین رغبت نمی کنند وارد شهر شوند.

حجت‌الاسلام موسوی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه با تلاش مسئولین مربوطه شهر بگونه ای شود که مسافرین رغبت کنند وارد شهر شوند، افزود: یکی از مواردی که در ایام تعطیل عید باید رعایت شود باز بودن مراکز تجاری است.

وی اضافه کرد: باید بازاریان را توجیه کرد در ایام تعطیلات نیز فعالیت کنند تا موجب رونق لارستان شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار