مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: ۴۰ قطعه باغ شهری و تغییر کاربری غیر مجاز در اراضی کشاورزی با مساحت ۹۰ هزار متر مربع در روستاهای حسن آباد سنجر لو و حاجی آباد از توابع این شهرستان تخریب شد.
کد خبر: ۱۰۹۵۴۶۹
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۱ 05 March 2023

تابناک فارس به نقل از ایانا: منصور امیریان تصریح کرد: از این تعداد باغ شهر ۱۹ قطعه ایجاد و ۲۱ قطعه تفکیک، فنس کشی و محصور شده بود که با عملیات مذکور اقدام قانونی انجام و اراضی آزاد سازی شد.

این مقام مسئول ابراز کرد: عملیات مذکور در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی کشاوزی و با کسب مجوز‌های قانونی از سوی مراجع قضایی با حضور نماینده دادستان، یگان امداد نیروی انتظامی و کارکنان اداره امور اراضی اجرایی شد.

امیریان با تاکید بر اینکه پیش از تخریب، چندین مرتبه به مالکان این باغ شهری های غیر مجاز اخطار داده شده بود، اظهار کرد: این اقدام در راستای صیانت از اراضی کشاورزی و برای جلوگیری از گسترش و تداوم ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی کشاورزی صورت گرفت.

امیریان با قدردانی از همکاری ادارات ذی ریط، از جمله دادستانی، فرماندهی نیروی انتظامی و یگان امداد، شهرداری بخش مرکزی شهر فاروق و اداره برق شهر سیدان یادآور شد: با تشدید نظارت و مبارزه با تغییر کاربری‌های غیر مجاز، صیانت از اراضی کشاورزی با جدیت در حال پیگیری است.

 

برچسب ها: تخریب ، باغ شهری ، مرودشت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار