معاون فنی و اجرایی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سروستان گفت: 80 تن پسته خشک از این شهرستان در قالب بیش از هفت محموله به مقصد کشور روسیه بارگیری و ارسال شد.
کد خبر: ۱۰۹۵۴۷۴
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۳ 05 March 2023

تابناک فارس به نقل از ایانا: زهرا روحانی با تاکید بر نقش محصولات صادراتی در ارز آوری برای کشور تصریح کرد: محموله های پسته مطابق با نیاز بازار کشور هدف و با کیفیت و مشخصات مد نظر پس از فرآوری در 9 ترمینال ضبط پسته شهرستان سروستان صادر شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه سالانه بیش از هزار تن پسته خشک از سطح 4600 هکتار باغات مثمر شهرستان سروستان تولید و روانه بازار مصرف می شود، اظهار کرد: توسعه صادرات پسته به عنوان یک محصول باغی نقش بسزایی در رونق تولید و تقویت بخش کشاورزی این شهرستان دارد.

وی با اشاره به اینکه برخی از کشورها قوانین سختگیرانه ای در خصوص واردات پسته دارند، ابراز کرد: بر اساس اطلاع رسانی های صورت گرفته پسته جزو محصولاتی است که فقط با داشتن کد شناسه ( QR code ) از سامانه سماک امکان عرضه به بازار های خارجی و صادرات دارد.

روحانی افزود: تولید کنندگان و صادر کنندگان پسته می توانند جهت دریافت ( QR code) و انعقاد قرارداد با کارشناس فنی کلینیک گیاهپزشکی هرچه سریعتر به مدیریت جهاد کشاورزی و دفتر نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان سروستان مراجعه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار