به‌مناسبت فرا رسیدن نیمه شعبان، سالروز ولادت باسعادت حضرت مهدی (عج) ویژه برنامه‌های متنوعی در سومین حرم اهل‌بیت علیهم السلام برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۰۹۵۵۴۰
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۰ 06 March 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: معاون فرهنگی، اجتماعی و تبلیغات حرم مطهر گفت: برنامه‌های جشن میلاد حضرت، ولی عصر (عج) از سه شنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۱، به مدت سه روز در صحن و سرای بارگاه منور سیدالسادات الاعاظم برگزار می‌شود.

حجت الله طلایی اظهار کرد: سه‌شنبه ۱۶ اسفندماه، بعد از اقامه نماز مغرب و عشا در شبستان امام خمینی (ره)، حجت‌الاسلام والمسلمین فرح‌زاد پیرامون فضائل و مناقب حضرت، ولی عصر (عج) به ایراد سخن می‌پردازد و حاج مهدی سروری، مولودی خوانی می‌کند. در ادامه ضمن سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ علیرضا حدائق از ساعت ۲۳:۳۰، مناجات شعبانیه با نوای برادر سیدمصطفی موسوی‌نژاد قرائت خواهد شد.
معاون فرهنگی حرم مطهر در ادامه گفت: چهارشنبه از ساعت ۹:۳۰ پیاده روی و شاد پیمایی مردمی از میدان شهدا تا حرم مطهر برگزار و ظهر نیمه شعبان، مراسم مولودی‌خوانی و اجرای سرود، بعد از اقامه نماز ظهر و عصر برگزار می‌شود. در شام این میلاد باسعادت نیز حجت‌الاسلام والمسلمین فرح‌زاد، سخنرانی و مداحان اهل بیت علیهم السلام، مدیحه سرایی می‌کنند.

وی اضافه کرد: پنج‌شنبه نیز ویژه‌برنامه ولادت باسعادت امام مهدی (عج) و بزرگداشت شهید آیت الله ربانی شیرازی بعد از اقامه نماز مغرب و عشا با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان و قرائت دعای کمیل با نوای حاج مهدی سلحشور برگزار می‌شود.
طلایی در ادامه به محافل قرآنی تدارک دیده شده در این ایّام اشاره کرد و گفت: دوشنبه ۱۵ اسفندماه، همراه با اقامه نماز مغرب و عشا، محفل انس با قرآن کریم ویژه عموم زائران، با تلاوت پیمان رضایی قاری ممتاز استان فارس همراه با اجرای تواشیح، برنامه حافظان خردسال قرآن، مسابقه و اهدای جوایز متبرک، در شبستان امام خمینی (ره) برگزار می‌گردد، از ساعت ۱۶ روز سه شنبه نیز محفل قرآنی ویژه بانوان همراه با قرائت زیارت آل یاسین و مولودی خوانی، در رواق دارالذکر برپا خواهد شد.
وی اضافه کرد: سه شنبه از ساعت ۱۶:۳۰ با حضور شعرای برتر استانی، ویژه برنامه شعرخوانی «عصر شعر انتظار» در ثنای امام زمان (عج) در رواق دارالعباده حرم مطهر، اجرا می‌شود.
معاون فرهنگی حرم مطهر به «پویش ختم صلوات» اشاره کرد و گفت: به مناسبت این میلاد مسعود و مبارک، به نیت سلامتی و تعجیل در فرج امام عصر (عج) پویش ختم صلوات همراه با قرعه کشی و اهدای هدایای متبرک حرم مطهر، از امروز تا پایان جمعه ۱۹ اسفندماه برگزار می‌گردد که علاقه‌مندان برای شرکت در آن می‌توانند تعداد صلوات ختم شده را به همراه نام و نام خانوادگی به شماره سامانه پیام کوتاه روابط عمومی آستان مقدس ۱۰۰۰۰۱۵۲۲ ارسال کنند.

وی در ادامه به کارگاه آموزشی ویژه بانوان اشاره کرد و گفت: سه شنبه از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۱:۳۰ کارگاه "عظمت مادرانه" با موضوع «شیوه‌های ایجاد صبر و تحمل در کودکان»، در تالار شهید آیت الله دستغیب حرم مطهر و همزمان با آن، کارگاه "شکوه دخترانه"، با موضوع «بالا بردن صبر و تحمل کودکانه» ویژه دختران ۷ تا ۱۱ سال، در بوستان کودک برگزار خواهد شد.
نورافشانی آسمان حرم مطهر در ساعت ۲۰ شب نیمه شعبان، حکاکی بر روی نگین انگشتر توسط استاد آتش باز از ساعت ۱۸ روز سه شنبه ۱۶ اسفند و برپایی چهار موکب و ایستگاه‌های صلواتی در جوار حرم مطهر، از دیگر برنامه‌های این ایام خجسته است که معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت احمد بن موسی (ع) به آن‌ها اشاره کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار