معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: امسال با استفاده از ظرفیت مرکز خدمات سرمایه گذاری این استان از سرمایه گذاری در بخش کشاورزی حمایت شد.
کد خبر: ۱۰۹۵۷۴۱
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷ 07 March 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: جعفر صبوری پور تصریح کرد: برای حل مشکل متقاضیان سرمایه گذاری با دستگاه‌های اجرایی استان فارس ۷۰ طرح بخش کشاورزی بررسی شد.

وی با بیان اینکه از طرح‌های مذکور ۴۳ طرح مورد موافقت و حمایت قرار گرفت، گفت ۱۰ مورد در دست پیگیری است و با ۱۷ طرح به دلیل عدم امکان تامین آب، برق و حریم موافقت نشد.

به گفته صبوری پور؛ این طرح‌ها شامل ۲۰ مورد صنایع تبدیلی کشاورزی، ۱۶ مورد تولیدات گیاهی، ۲۸ مورد تولیدات دام و طیور و ۶ مورد در زمینه شیلات بود.


وی اظهار کرد: بیشترین مشکلات این طرح‌ها به ترتیب در زمینه تأمین آب، زیست محیطی، دامپزشکی، میراث فرهنگی، صدور جواز تاسیس و تغییر کاربری، واگذاری زمین و ساخت و ساز غیرمجاز بوده است.


صبوری پور بیان کرد: سرمایه گذاران بخش کشاورزی باید فرآیند سرمایه گذاری و مدارک مورد نیاز برای طرح‌های سرمایه گذاری را از سامانه مجوز ایران و سامانه سماک جهاد کشاورزی مطالعه و با مشورت همکاران جهاد کشاورزی، نظام مهندسی کشاورزی و نظام دامپزشکی اقدام نمایند تا با مشکل مواجه نشوند.


این مقام مسئول با اشاره به اینکه مرکز خدمات سرمایه گذاری استان فارس به منظور حمایت، تسهیل و تسریع در سرمایه‌گذاری در استان راه اندازی شده است، افزود: سرمایه گذاران بخش کشاورزی در صورت بروز مشکل به منظور بهره مندی از حمایت‌های دولت از طریق مرکز خدمات سرمایه گذاری این استان اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار