مدیرکل دامپزشکی استان فارس از آغاز طرح تشدید نظارت ویژه ایام نوروز و ماه رمضان در این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۹۵۷۵۰
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷ 07 March 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:حمیدرضا ناظمی گفت: این طرح با هدف نظارت دقیق‌تر بر تولید و توزیع فرآورده‌های خام دامی در استان فارس از شنبه سیزدهم اسفند ماه امسال آغاز شده و تا پنجم اردیبهشت ماه سال آینده ادامه دارد.

به گفته وی؛ طرح مذکور در قالب ۴۳ اکیپ سیار و ۳۸ اکیپ ثابت در استان فارس و با به‌کارگیری همه امکانات اداره کل دامپزشکی شروع شده است.

ناظمی با اشاره به اینکه در استان فارس بیش از ۱۰ هزار واحد عرضه فرآورده خام دامی، ۳۳ کشتارگاه دام، ۱۴ کشتارگاه طیور، ۵۵ سردخانه، ۸۰۰ خودرو حمل فرآورده‌های خام دامی و ۲۰۰واحد صنایع وابسته به دام وجود دارد، اظهار کرد: پیش بینی می‌شود بیش از ۲۷ هزار مورد بازدید در این مدت از مراکز فوق صورت گیرد.

وی با اشاره به نظارت بهداشتی و برخورد با قصابی‌های متخلف در مبادی ورودی شهرستان شیراز، بیان کرد: کشتارغیرمجاز، عرضه غیربهداشتی گوشت، مرغ، ماهی و موارد مرتبط با دامپزشکی از جمله تخلفات محسوب می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان فارس اظهار کرد: به منظور رسیدن به سطح بهداشتی مطلوب در مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی، شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی موضوع را از طریق تماس با سامانه ۱۵۱۲ اطلاع دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار