رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه برخی از دستگاه‌های دولتی زمین‌های خود را برای ساخت مسکن عرضه نمی‌کنند، گفت: حوزه مسکن شرایط خوبی ندارد و برای برون‌رفت از این وضعیت دولت باید از بخش مسکن حمایت بودجه‌ای کند.
کد خبر: ۱۰۹۵۷۵۴
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۳ 07 March 2023

تابناک فارس به نقل از مهر: محمدرضا رضایی کوچی با انتقاد از عدم افزایش تسهیلات مسکن در لایحه بودجه سال آینده، اظهار داشت: متأسفانه در بودجه سال ۱۴۰۲ به مقوله مسکن توجه چندانی نشده است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: پیشنهاد ما این است که حتماً در جریان بررسی لایحه بودجه در صحن مجلس برخی از اعتبارات به بخش مسکن داده شود و بودجه این بخش تقویت شود. برای رفع مشکل مسکن لازم است منابع و اعتبارات بیشتری برای این بخش در نظر گرفته شود.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت اجرای قانون جهش تولید مسکن، تصریح کرد: اجرای این قانون به هیچ وجه قابل قبول نیست و علت این مسئله آن است که صندوق مسکن خالی است، سازمان برنامه و بودجه منابع مربوط به مسکن را تخصیص نمی‌دهد و بانک‌ها هم اعتبارات مسکن را ارائه نمی‌دهند.

رضایی کوچی با بیان اینکه برخی از دستگاه‌های دولتی زمین‌های خود را برای ساخت مسکن عرضه نمی‌کنند، گفت: حوزه مسکن شرایط خوبی ندارد و برای برون‌رفت از این وضعیت دولت باید از بخش مسکن حمایت بودجه‌ای کند.

وی با تاکید بر اینکه دولت برای تأمین مسکن اقشار کم درآمد باید برنامه جدی داشته باشد، اظهار داشت: باید بانک مرکزی نظارت دقیق‌تری بر عملکرد بانک‌ها در زمینه پرداخت وام مسکن داشته باشد و آنان را مکلف به این کار کند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار