رییس گروه سلامت محیط معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به تأثیر مثبت مسافرت در سلامتی فرد، بر اهمیت رعایت توصیه های بهداشتی در زمان سفر تأکید کرد.
کد خبر: ۱۰۹۵۷۸۷
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۳ 07 March 2023

تابناک فارسبه نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز: دکتر مسعود قنبریان در آستانه فرا رسیدن ایام نوروز و شروع سفرهای نوروزی از مسافران خواست تا از خوردن غذا و آشامیدنی در رستوران ها و مراکز عرضه مواد غذایی که موازین بهداشتی را رعایت نمی کنند و یا کارکنان این مراکز کارت بهداشت معتبر ندارند، خودداری کنند.توصیه هایی به مسافران نوروزی

رییس گروه سلامت محیط معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: افراد در مدت زمان سفر، پیش از نوشیدن آب در پارک ها، کنار جاده ها و تفرجگاه ها، به تابلوهای هشدار دهنده آن دقت کنند، مواد غذایی را در مدت زمان سفر در یخدان نگهداری کرده و به یاد داشته باشند که غذاهای پخته شده بیش از دو ساعت در دمای محیط نگهداری نشود و یا بیشتر از یک بار گرم نشود.

دکتر قنبریان با اشاره به اهمیت استفاده از محصولات غذایی دارای پروانه ساخت از وزارت بهداشت در طول سفر گفت: خودداری از خرید و مصرف گوشت دام هایی که به صورت غیر مجاز کشتار می شود، مانند گوشت های قطعه شده فاقد مشخصات، گوشت چرخ کرده آماده و لاشه های فاقد مهر کشتارگاه، از دیگر زمینه های حفظ سلامت افراد در طول سفر است.

رییس گروه سلامت محیط معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز درباره استفاده از غذاهای کنسرو شده نیز گفت: کنسروها را پس از اطمینان از تاریخ مصرف آن و دارا بودن مجوز وزارت بهداشت باید به مدت ۲۰ دقیقه قبل از مصرف بجوشانیم.

پرهیز از مصرف لیوان های یک بار مصرف و شفاف برای نوشیدنی های گرم و استفاده از آب بسته بندی به جای یخ های فله ای، دیگر توصیه های رییس گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی شیراز به مسافران نوروزی بود.

دکتر قنبریان همچنین از مسافران خواست تا برای حفظ محیط زیست، زباله های تولیدی خود را در کیسه های مخصوص، جمع آوری و در محل های مناسب بگذارند.

رییس گروه سلامت محیط معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با معرفی سامانه تلفنی ۱۹۰، از مردم خواست تا در صورت مشاهده هر گونه تخلف از مقررات بهداشتی در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی و بین راهی، موضوع را به کارشناسان این سامانه گزارش دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار