همزمان با میلاد امام عصر (عج) عملیات اجرایی دارالشفای جدید حرم مطهر شاهچراغ (ع) آغاز شد.
کد خبر: ۱۰۹۵۹۱۲
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۹ 08 March 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ابراهیم کلانتری تولیت آستان مقدس شاهچراغ (ع) گفت: این مرکز تخصصی و فوق تخصصی جدید در زمینی به مساحت تقریبی ۸ هزار مترمربع، در محدوده بست احمدی واقع در ضلع شمالی حرم مطهر شاهچراغ علیه‌السلام، ساخته خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر در دارالشفای فعلی حرم مطهر شاهچراغ که در فضایی محدود با ۷۰۰ متر مربع زیربنا روزانه به بیش از ۱۵۰۰ نفر از زائرین و مجاورین این آستان مقدس خدمات بهداشتی درمانی ارائه می شود که ساخت درالشفا جدید امکان بهره مندی مراجعین و ساکنین مناطق کم برخوردار از خدمات تخصصی و فوق تخصصی فراهم خواهد شد.

دکتر محمدهادی ایمانیه استاندار فارس نیز با بیان اینکه حدود ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساخت دارالشفای جدید حرم مطهر نیاز است، گفت: هزینه این مرکز با مشارکت یکی از خیران عرصه سلامت استان از شهرستان گراش تامین می شود و در محل بیمارستان مرحوم دکتر حیدرعلی نجابت که در همین مکان به ارائه خدمت به مردم مشغول بود ساخته خواهد شد.

وی افزود: براساس برنامه ریزی های انجام شده مدت زمان ساخت و بهره برداری از این مرکز تخصصی و فوق تخصصی حدود ۲ سال و نیم پیش بینی شده است.

استاندار فارس همچنین حفظ و صیانت از بافت تاریخی و هویت فرهنگی شهر شیراز را از اولویتهای تولیت آستان شاهچراغ و مدیریت استان برشمرد و گفت: ساخت دارالشفای جدید حرم مطهر شاهچراغ نه تنها آسیبی به بافت تاریخی نخواهد زد بلکه در احیا این بافت تاًیرگذار خواهد بود.

علیرضا صحرائیان معاون توسعه و مدیریت منابع آستان مقدس شاهچراغ نیز گفت: این مرکز درمانی در سه طبقه با زیربنای ۶ هزار مترمربع ساخته خواهد شد و در زمینه‌های تخصصی دیالیز، اورژانس، مغز و اعصاب، قلب و عروق، غدد، مرکز جراحی محدود، پوست و مو، گوارش، ریه، اطفال، داخلی، زنان، روانشناسی بالینی، توانبخشی، شیمی درمانی، ارتوپدی، دندانپزشکی، چشم پزشکی، تصویربرداری، آزمایشگاه و داروخانه، ارائه خدمات خواهد کرد.

برچسب ها: ساخت ، دارالشفا ، حرم ، شاهچراغ
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار