اداره‌کل هواشناسی فارس،نسبت به بارش باران، رگبار همراه با وزش باد شدید موقتی، رعدوبرق و احتمال تگرگ در چند منطقه از استان هشدار داد.
کد خبر: ۱۰۹۶۰۷۳
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۹ 10 March 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: اداره‌کل هواشناسی فارس با انتشار اطلاعیه سطح زرد، نسبت به بارش خفیف باران، گاهی رگبار همراه با وزش باد شدید موقتی، رعدوبرق و احتمال تگرگ در چند منطقه از استان هشدار داد.
مدیرکل هواشناسی فارس اعلام کرد: این سامانه جدید بارشی که از سه‌شنبه آغاز شده، تا شنبه بیستم اسفندماه در شمال، شمال‌شرقی، مناطق مرکزی، غرب استان به‌ویژه شهرستان رستم، اقلید، نورآباد ممسنی و کازرون ادامه دارد.
مسعود حقیقت ادامه داد: این سامانه جدید بارشی برای چهارشنبه مناطق شمالی، پنج‌شنبه شمال و مناطق مرکزی، جمعه ۱۹ اسفند در شمال، مرکز و مناطق غربی و برای شنبه بیستم اسفند در مناطق شرقی استان فعال خواهد بود.

وی گفت: اثر مخاطره همچون لغزندگی جاده‌ها، احتمال آب‌گرفتگی محدود معابر، بالاآمدن سطح آب رودخانه‌ها، برخورد صاعقه، ریزش تگرگ و سقوط اشیای بدون محافظ در ارتفاعات وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی فارس تاکید کرد: احتیاط در تردد از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پاک‌سازی دهانه پل‌ها، اجتناب از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پوشش گلخانه کشت‌های زیر پلاستیکی در برابر بارش تگرگ در مناطق مستعد، عدم حضور در ارتفاعات و عدم پارک خودرو‌ها در کنار درختان توصیه می‌شود.

برچسب ها: باران ، هواشناسی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار