خوان رمضان در شیراز گسترده می‌شود.
کد خبر: ۱۰۹۶۰۷۴
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲ 10 March 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: محمدحسن اسدی شهردار شیراز به برپایی «سفره‌های رمضانی» در تعامل با برخی نهاد‌ها و گروه‌های مردمی اشاره کرد و گفت: برپایی سفره رمضانی در نوروز و نقاط مختلف شهر نظیر کمپ‌ها، بوستان‌ها و توزیع افطاری ساده توسط موکب‌ها بخشی از برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان است.

امسال که شاهد تقارن فصل بهار با ماه مبارک رمضان هستیم و آب و هوای خوبی در این فصل در شیراز وجود دارد فرصت مطلوبی برای بازدید از اماکن مذهبی، زیارتی و تاریخی شهر ایجاد شده است.
حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) هر ساله به مناسبت ماه مبارک رمضان برنامه‌های مختلفی مانند برگزاری مراسم جز خوانی و تفسیر قران کریم با حضور اساتید برجسته قرانی برگزار می‌کند و مسجد‌های تاریخی «وکیل» و نصیرالملک»، نیز امسال برای برنامه‌های قرآنی برگزار می‌کنند که فرصت خوبی برای گردشگران رمضان برای بهره گیری معنوی فراهم می‌کند.

طرح «ضیافت الهی» در بقاع متبرکه استان فارس نیز به مناسبت ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود که سلسله نشست‌های تفسیر قرآن کریم در آن در نظر گرفته شده است.
گردشگری حلال نوعی از گردشگری است که تمامی هماهنگی‌ها و اقدامات بر مبنای موازین شرع اسلام به انجام می‌رسد و از زیر شاخه‌های گردشگری مذهبی به شمار می‌رود، این نوع از گردشگری در تعریف سازمان جهانی جهانگردی نیز مورد توجه قرار گرفته است و شب‌های ماه مبارک رمضان و پس از افطار پررونق‌تر از روز‌ها می‌شود و در گردشگری خوراک، اماکن گردشگری و برگزاری مراسم مذهبی خاص می‌توان با برنامه ریزی موثر از این ماه مبارک در جهت توسعه گردشگری مذهبی بیشترین بهره را گرفت.

برچسب ها: برنامه ، ماه رمضان ، شیراز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار