امام جمعه لارستان با بیان اینکه در روز وقوع حادثه وقتی از والدین خواسته شد که فرزندان خود را از مدرسه خارج کنند اضطراب زیادی به خانواده‌ها تحمیل شد، ادامه داد: فردا کسی هشتگ نزند که جای پیرمرد، زن‌ها، دختران و جوانان در زندان نیست و همه باید در مقابل هجمه رسانه‌ای هوشیار باشیم.
کد خبر: ۱۰۹۶۰۹۰
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۰ 11 March 2023

تابناک فارس به  نقل از فارس: حجت‌الاسلام‌ و المسلمین سیدمختار موسوی‌خرم در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر لار با بازخوانی بیانات رهبر معظم انقلاب که طی هفته اخیر پس از کاشت نهال به مناسبت هفته درختکاری داشتند، با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری دفاع تمام قدی از فرزندان ایران اسلامی داشتند، اظهار داشت: مسئله رایج این روزها، یعنی مسئله مسمومیت دانش‌آموزان است، در این زمینه مسئولان بحث کرد‌ه‌اند و وظائف را مشخص کرده‌اند، تأکید می‌کنم که درباره این موضوع به جد تحقیق کنند.

وی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب تأکید داشتند که مسئله، مسئله مهمی است و اگر واقعاَ دست‌هایی در کار باشد و افراد یا گروههایی در این زمینه دخالت داشته باشند، این جنایت بزرگ غیرقابل اغماض است، افزود: اگر کسانی در این کار دست دارند که بلاشک دشمنان انقلاب اسلامی دخیل هستند، بایستی دستگاههای مسئول و اطلاعاتی و انتظامی دنبال کنند و سررشته این جنایت را پیدا کنند.

امام جمعه لارستان با تأکید بر اینکه بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب عاملین، مسببین و غیره باید به اشد مجازات محکوم بشوند، تصریح کرد: درباره اینها اشد مجازات بایستی اجرا بشود چون این یک جنایت کوچکی نیست، این جنایتی است که هم در حق معصوم‌ترین عناصر یک جامعه یعنی کودکان و هم موجب رعب و ناامنی روانی جامعه و نگرانی خانواده‌ است.

این استاد حوزه و دانشگاه با اذعان به اینکه این قبیل موضوعات، مسائل کوچکی نیست و بایستی با جدیت دنبال کنند، ادامه داد: اگر چنانچه کسانی محکوم شدند، عفوی در مورد اینها وجود نخواهد داشت و حتما بایستی مجازات بشوند و مجازات اینها موجب عبرت بشود.

وی با بیان اینکه برخورد با پدیده مسمومیت‌سازی دانش‌آموزان نباید به شکل ساده‌انگارانه و سهل‌انگاری باشد، خاطر نشان کرد: برخی از مسئولان با این موضوع به شکل سهل‌انگاری برخورد شد که شاهد بودیم این موضوع در قم شایع بود ولی آقایان انکار می‌کردند و می‌گفتند چنین چیزی نیست و از طرفی نیز نباید با این موضوع به شکل مغرضانه و انتقام‌جویانه مواجهه کرد که امروز برخی از عناصر ورشکسته سیاسی با این موضوع مغرضانه برخورد می‌کنند و هر دو تفکر مردود است و باید با این مسئله مواجهه حکیمانه و مسئولانه و قاطعانه داشت.

حجت‌الاسلام موسوی با تأکید بر اینکه باید بر این موضوع توجه داشت که رهبر معظم انقلاب در مواجهه با فتنه‌های بزرگ مثل اغتشاشات اخیر بخش عمده‌ای از عناصر را مورد عفو و تخفیف در مجازات قرار دادند، عنوان کرد: هدف انجام جنایت مسموم کردن دانش‌آموزان در مدارس، معصوم بودن نوجوانان و دانش‌آموزان هستند که حساس‌ترین آنها یعنی دختران را مورد هدف قرار دادند.

امام جمعه لارستان با پست و پلید خواندن عاملین این کار را که برای پول، دستیابی به اهداف و غیره معصوم‌ترین آحاد جامعه را مورد هدف قرار می‌دهند، جنایت کمی نیست، یادآور شد: با این انسان‌ها نمی‌شود از در اغماض، عفو و بخشش ورود کرد.

وی با اشاره به اینکه کسانی که چنین وحشیانه در مقابل نوگلان یک جامعه رفتار می‌کنند اگر از آنها درخواست شود که یک بزرگسالی را سر ببرند، بدون هیچ اغماضی انجام خواهند داد، بیان کرد: وقتی حاضرند دختران 10 ساله ما را مسموم کنند، این جنایت کوچکی نیست و بنیان خانواده‌ها را هدف گرفته است و ناامنی به جامعه منتقل می‌شود.

حجت‌الاسلام موسوی ضمن تقدیر از اقدام شایسته اطلاعات نیروی انتظامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی لارستان که 5 عامل جنایتکار مسموم کردن دانش‌آموزان شهر لار را در اسرع وقت شناسایی و بازداشت کردند، تصریح کرد: امید می‌رود در مرحله بعد نیز مطابق با فرمایش رهبر معظم انقلاب این موضوع پیگیری و دچار مرور زمان نشود و توقعات مردم برآورده شود.

امام جمعه لارستان با بیان اینکه در روز وقوع حادثه وقتی از والدین خواسته شد که فرزندان خود را از مدرسه خارج کنند اضطراب زیادی به خانواده‌ها تحمیل شد، ادامه داد: فردا کسی هشتگ نزند که جای پیرمرد، زن‌ها، دختران و جوانان در زندان نیست و همه باید در مقابل هجمه رسانه‌ای هوشیار باشیم.

وی اهداف اساسی دشمن از مسمومیت‌سازی دانش‌آموزان را شکستن احساس امنیت در جامعه برشمرد و گفت: تعطیلی مدارس و توقف رشد علمی و تحصیلی فرزندان ایران، اتهام انتقام جمهوری اسلامی از دختران، تهمت‌پراکنی علیه دین و دین‌داران و غیره از جمله اهداف پلید دشمنان است.

امام جمعه لارستان با اشاره به اینکه در سایه مسمومیت‌سازی دانش‌آموزان و التهاب در بازار ارز موضوعات مهم بزرگی در کشور رخ داد که دیده نشد از جمله آن پروژه عظیم رسیدن آب به دریاچه ارومیه، پروژه بهره‌برداری از ایرانی‌ترین فاز 14 پالایشگاه پارس جنوبی است، افزود: پروژه رسیدن آب شیرین به خانه مردم بوشهر زیرنظر متخصصان ایرانی، افتتاح پروژه بزرگ بیمارستان 1000 تختخوابی حضرت مهدی(عج)، رد اتهامات تخلفات هسته‌ای ایران با تلاش دیپلمات‌ها و جلوگیری از صدور بیانیه علیه ایران، استقرار کشتی‌های نظامی ایران بنام‌های مکران و دنا متعلق به ارتش در سواحل کشور برزیل و غیره از طرح‌های عظیمی بود که کمتر دیده شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار