فراخوان جشنواره ملی آواها و نواهای رضوی تا پایان فروردین ماه ۱۴۰۲ تمدید شد.
کد خبر: ۱۰۹۶۱۷۴
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶ 11 March 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: ششمین دوره جشنواره ملی آوا‌ها و نوا‌های رضوی به میزبانی استان فارس برگزار می‌شود و آخرین مهلت ارسال آثار که پیش از این تا ۱۵ اسفندماه ۱۴۰۱ اعلام شده بود تا پایان فروردین ماه ۱۴۰۲ تمدید شد.
ترویج اندیشه امامت و تحکیم نظام ولایت با محوریت شخصیت، سیره و معارف امام رضا علیه‌السلام و فرهنگ رضوی در سطح جامعه از طریق گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای یکی از اهداف این جشنواره ملی است.

مدح و منقبت امام رضا (ع)، مدح و منقبت حضرت فاطمه معصومه (س) و حضرت احمد بن موسی «شاهچراغ» (ع) و تحکیم وحدت اقوام ایرانی با محوریت مهربانی در سیره امام رضا (ع) از موضوعات این جشنواره ملی است.

این جشنواره در دو بخش رقابتی شامل آوا‌های رضوی مانند چاووشی‌خوانی، پیش‌خوانی تعزیه در حوزه‌های موسیقی نواحی مختلف ایران و موسیقی ردیف دستگاهی ایران و همچنین بخش‌های غیررقابتی و ویژه برگزار می‌شود.


موسیقی نواحی مختلف ایران، موسیقی ردیف دستگاهی، کرال و آکاپلا و بخش ملل از عناوین بخش غیررقابتی است.
در بخش ویژه، اجرای مراسم آیینی ویژه بانوان؛ در این بخش آوا‌های خاص بانوان نواحی مختلف ایران در بستر فرهنگ قومی مبتنی بر فرهنگ رضوی به صورت ویژه و صرفاً برای بانوان مدنظر است.

اطلاع‌رسانی جشنواره از طریق تارنمای شمس توس به نشانی shamstoos.ir و فرایند ثبت‎نام و ارسال اثر از طریق پورتال portal.shamstoos.ir انجام می‌شود.

دبیرخانه این جشنواره در شیراز، چهار راه حافظیه، تالار حافظ، طبقه دوم، دفتر انجمن موسیقی استان فارس واقع است.
سایت: shamstoos.ir، رایانامه: razavifestival.avn@gmail.com و شماره تلفن: ۳۲۲۸۰۷۹۱-۰۷۱ راه‌های ارتباطی با دبیرخانه این جشنواره است.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار