معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس در پاسخ به منتقدین بدون برنامه بیان کرد: این افراد اگر طرح یا ایده‌ای برای بهبود شرایط و ارتقا صنعت گردشگری در استان دارند ارائه نمایند تا با همکاری و هم افزایی بتوان مشکلات موجود را رفع و حرکت به سمت توسعه گردشگری و زیارت استان تسهیل گردد وگرنه سیاه نمایی را همه بلد هستند و امروز روز معرفی داشته‌های ارزشمندمان است.
کد خبر: ۱۰۹۶۲۱۳
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۷ 11 March 2023

تابناک فارس به نقل از مهر: محمد فرخ زاده صبح شنبه در مراسم افتتاح یک هتل در بافت تاریخی شهر شیراز بیان کرد: سرمایه گذاری در بافت تاریخی و فرهنگی شیراز موجب اشتغال‌زایی و افزایش امنیت در این بافت می‌شود این در حالی است که می‌توان از این ظرفیت برای توسعه فعالیت‌های اجتماعی نیز بهره برد.

وی از دستگاه‌های خدمت رسان در احیای بافت تاریخی شیراز که این روزها مشغول فعالیت هستند قدردانی و ابراز امیدواری کرد که مدیریت یک پارچه در بافت بتواند مشکلات موجود را حل و موجب رضایت ساکنین و دلسوزان هویت تاریخی شهر گردد.

جانشین استاندار فارس در شورای عالی توسعه گردشگری در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به تبلیغات منفی اخیر علیه بافت تاریخی و فرهنگی شیراز در سطح کشور اظهار کرد: آنهایی که دائم اخبار تخریب بافت را به بیرون از استان و کشور مخابره می‌کنند در دایره دلسوزان نیستند چرا که این مسأله باعث می‌شود که رغبت سرمایه گذار و ساکنین حوزه کاهش یابد و این در حالیست که بافت شیراز و زحمات همه دست‌اندرکاران دولتی و غیر دولتی در کشور منحصر به فرد است.

اگر برنامه بهتری برای توسعه گردشگری دارید ارائه کنید

وی در پاسخ به منتقدین بدون برنامه بیان کرد: این افراد اگر طرح یا ایده‌ای برای بهبود شرایط و ارتقا صنعت گردشگری در استان دارند ارائه نمایند تا با همکاری و هم افزایی بتوان مشکلات موجود را رفع و حرکت به سمت توسعه گردشگری و زیارت استان تسهیل گردد وگرنه سیاه نمایی را همه بلد هستند و امروز روز معرفی داشته‌های ارزشمندمان است.

فرخ زاده افزود: اگر می‌خواهیم خاطرات و تاریخ بافت را احیا کنیم و شاهد ناهنجاری‌های اجتماعی نباشیم و این قطعه طلایی از تاریخ و هویت و زیبایی روز به روز پر رونق تر شود لازم است متحد شویم و برای آن تبلیغ مثبت کنیم.

به اعتقاد فرخ زاده بازسازی و مرمت و استاندارد بازسازی خانه‌های تاریخی موجب رونق بافت و در نتیجه امنیت آن خواهد شد همچنین ثبت بافت تاریخی با ضوابط ویژه همانند گروه بندی باغات نیز می‌تواند نقشی صیانتی از آن داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار