رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه شهرداری نقشی در طرح توسعه ۵۷ هکتاری حرم شاهچراغ(ع) ندارد، گفت: این طرح با همت راه و شهرسازی اجرا می‌شود.
کد خبر: ۱۰۹۶۲۲۱
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۴ 11 March 2023

تابناک فارس به نقل از ایکنا: علی‌اکبر سلطانی، رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز، ظهر امروز، ۲۰ اسفند در نشست خبری با موضوع دسترسی مناسب به زیرساخت‌های گردشگری بافت تاریخی این کلان‌شهر در پاسخ به خبرنگار ایکنا گفت: شهرداری شیراز به طرح توسعه ۵۷ هکتاری حرم شاهچراغ(ع) شامل تملیک یا تخریب اماکن غیرتاریخی می‌شود، ورودی ندارد.

وی در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگاران به طرح زیرگذر حضرتی به منظور تسهیل دسترسی به بافت تاریخی اشاره و اظهار کرد: در این طرح بحث تسهیل دسترسی به حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) را نیز دنبال می‌کند.

سلطانی بازه زمانی اجرای طرح مذکور را ۲۴ ماه و طول مسیر تونل این طرح را یک هزار و ۸۰۰ متر اعلام کرد و افزود: این طرح جزو پروژه‌های اولویت یک ما در طرح جامع ترافیک شهری بوده است که دارای ابعاد رونق اقتصادی و گردشگری در بافت تاریخی است.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد: اجرای طرح قطعاً موجب کسادی کسبه مسیر خیابان حضرتی نخواهد شد چرا که مسیر به همان شکل قبل خواهد بود اما احداث زیرگذر موجب می‌شود تا هم مشکل ترافیک و هم مشکل پارک مردم را حل کند.

وی مبلغ پروژه مذکور را یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: در میان شهرداری‌ها بیشترین هزینه در بافت تاریخی انجام می‌شود. درست است که شهرداری در طرح توسعه ۵۷ هکتاری ورود ندارد و مربوط به راه و شهرسازی است اما بهسازی، نورپردازی و کف‌سازی معابر و همچنین سایر مسائل ایمن‌سازی و بهداشتی و غیره توسط شهرداری در حال انجام است.

سلطانی بیان کرد: همچنین در بافت تاریخی چند اتفاق دیگر را شاهد خواهیم بود که یکی از آن‌ها محور زندیه است و یکسری هویت‌های تاریخی در این منطقه بهسازی و بازسازی خواهد شد.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز، احداث زیرگذر حضرتی را یکی از گزینه‌ها برای دسترسی مناسب به بافت تاریخی و کمک به گردشگری این بافت عنوان کرد و گفت: پیش از این طرح‌های مختلفی برای حل مشکل ترافیک این منطقه از جمله احداث تراموا مطرح بوده است که این طرح در حد شعار و یک کار گذرا بود اما بهترین گزینه‌ای که جمع‌بندی شد تا امکان دسترسی مناسب به بافت تاریخی را بیشتر کند و در ترافیک شهری هم اثربخش باشد، همین طرح زیرگذر حضرتی است.

وی با بیان اینکه در جریان احداث این زیرگذر محوری مسدود نخواهد شد و شریان اصلی و گذر و جریان برقرار است و کار به صورت صد متر صدمتر انجام می‌شود، گفت: این طرح در نهایت با اجرای فازهای مختلف موجب اتصال مسیر حرم به کمربندی شیراز خواهد شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار