معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز با تصریح اینکه در بحث پارکینگ‌ها در افق ۱۴۰۹ در محدوده بافت تاریخی نیاز به پارکینگ بیشتری احساس می‌شود لذا باید افزایش ظرفیت پارکینگ داشته تا دسترسی‌ها مناسب باشند، از احداث پارکینگ شهید دستغیب خبر داد و گفت: این پارکینگ به گونه‌ای طراحی شده است تا علاوه بر استفاده خودروهای سواری، فضایی هم برای اتوبوس‌های گردشگری در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۱۰۹۶۲۲۳
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۳ 11 March 2023

تابناک فارس به نقل از ایکنا: محمد امین، معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز ظهر امروز، ۲۰ اسفندماه در نشست خبری با خبرنگاران با موضوع دسترسی مناسب به زیرساخت‌های گردشگری بافت تاریخی این کلان‌شهر گفت: این طرح دارای ابعاد مختلفی است که در آن هم مبحث پیاده‌محوری و هم کاهش ترافیک با استفاده از ظرفیت اتوبوس برقی، مترو، تأمین پارکینگ و غیره دیده شده است.

وی با بیان اینکه همچنین دسترسی به بافت تاریخی به صورت غیرهمسطح، بهسازی و بازآفرینی نیز در طرح مذکور دیده شده است، گفت: از اهداف دیگر این پروژه تأمین روشنایی معابر بافت تاریخی، اعمال روش‌هایی برای کاهش استفاده از خودروها و تغییر در طرح هندسی معابر و ... هستند.

امین اظهار کرد: ۱۴ سال است که شهرداری شیراز برای تسهیل دسترسی به بافت تاریخی در دستور کار قرار داده است که تاکنون از مشاوران و روش‌های مختلفی استفاده کرده است تا بتواند مشکلات ترافیکی، شهرسازی، معماری و دسترسی‌ها به بافت تاریخی را برطرف کند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز با بیان اینکه یکی از اهداف اصلی این طرح پیاده‌محوری در بافت تاریخی و گردشگری برای حل معضل دسترسی است، گفت: همچنین خط یک و ۴ مترو را در دو طرف این بافت داریم یعنی علاوه بر اینکه بحث پیاده‌رویی در این طرح دیده شده است، بحث استفاده از مترو هم مدنظر قرار گرفته است.

وی با تصریح اینکه در بحث پارکینگ‌ها در افق ۱۴۰۹ در محدوده بافت تاریخی نیاز به پارکینگ بیشتری احساس می‌شود لذا باید افزایش ظرفیت پارکینگ داشته تا دسترسی‌ها مناسب باشند، از احداث پارکینگ شهید دستغیب خبر داد و گفت: این پارکینگ به گونه‌ای طراحی شده است تا علاوه بر استفاده خودروهای سواری، فضایی هم برای اتوبوس‌های گردشگری در نظر گرفته شده است.

امین بیان کرد: این پروژه حوزه معماری، شهرسازی، عمرانی فرهنگی و ترافیکی را درگیر می‌کند پس نیاز است که حتما مطالعات ترافیکی خاص را در این مورد لحاظ کنیم لذا از ظرفیت دانشگاه علم و صنعت و مشاوران برای طرح مطالعاتی آن استفاده کردیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز با بیبان اینکه ایجاد زیرساخت‌های حمل و نقلی برای این بافت مشخص شده است، افزود: از سنوات پیش مقدمات این طرح آغاز شده است و تعدادی کلنگ‌زنی شده و عملیات اجرایی آغاز شده است همچنین دسترسی غیرهمسطح به گونه‌ای در نظر گرفتیم تا بتوانیم به پارکینگ و بافت تاریخی شیراز دسترسی آسانی داشته باشیم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار