معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش فارس گفت: تا روز ۱۹ اسفند، احکام رتبه‌بندی بیش از ۹۵ درصد فرهنگیان این استان صادر شده است.
کد خبر: ۱۰۹۶۲۸۳
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۰ 12 March 2023

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: مجید زارعی گفت: بالغ بر ۵۸ هزار فرهنگی در فارس مشمول طرح رتبه‌بندی معلمان شده‌اند که تا پایان روز جمعه ۱۹ اسفند، احکام بیش از ۵۵ هزار و ۳۰۰ معلم صادر شده است.

او با اشاره به اینکه براساس این احکام، با توجه به شاخص‌های مختلف، معلمان در رده‌های یک تا ۵ طبقه بندی شده‌اند، خاطرنشان کرد که رتبه پنج، بالاترین رتبه تعیین شده در این طرح برای معلمان است.

زارعی گفت: فرهنگیان استان فارس که مشمول قانون رتبه‌بندی هستند این امکان را دارند که با مراجعه به سامانه اینترنتی my.medu.ir، از وضعیت احکام و رتبه خود مطلع شوند.

او گفت: معلمان رتبه بندی شده در صورت اعتراض نسبت به احکام صادره، می‌توانند ظرف ۱۰ روز از تاریخ صدور حکم، اعتراضشان را ثبت کنند.

معاون آموزش و پرورش فارس گفت: پس از بارگذاری مدارک توسط فرهنگیان در سامانه مربوطه، کار ارزیابی مدارک توسط کارشناسان حرفه‌ای انجام می‌شود و اگر بنا به مدارک ارائه شده، اعتراض همکار فرهنگی مورد قبول باشد، رتبه تغییر کرده و احکام جدید براساس آن صادر می‌شود.

زارعی گفت: تمام تلاش مجموعه وزارت و ادارات کل آموزش و پرورش بر این‌ست که حقوق اسفندماه فرهنگیان براساس احکام جدید رتبه بندی واریز شود.

او گفت: بیش از ۱۰۰ نفر از کارمندان امور اداری و فناوری اداره‌های آموزش و پرورش فارس، ۲ هفته به شکل شبانه‌روزی حتی در ایام تعطیل، کار بررسی مدارک و صدور احکام جدید را دنبال و اجرایی کردند.

زارعی ضمن ابراز امیدواری نسبت به صدور احکام مابقی فرهنگیان تا قبل از پایان سال، گفت: ۱۱۷ ارزیاب حرفه‌ای از استان فارس در فرایند رتبه بندی مشغول فعالیت هستند.

براساس مصوبه مجلس، طرح رتبه‌بندی معلمان اجرایی شده و طی آن، فرهنگیان مشمول، براساس شاخص‌های مختلف، ذیل ۵ رتبه شامل آموزشیارمعلم، مربی معلم، استادیارمعلم، دانشیار معلم و استاد معلم، طبقه بندی می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار