عضو شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه بنا بر این پیش‌بینی‌ها در نوروز پیش‌رو میزبان ۳ میلیون مسافر نوروزی خواهیم بود، بر ضرورت بسیج تمام امکانات و ظرفیت‌های این کلان‌شهر برای ارتقای خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی تأکید کرد.
کد خبر: ۱۰۹۶۴۷۶
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰ 13 March 2023

 تابناک فارس به نقل از ایکنا: محمدرضا هاجری، عضو شورای اسلامی شهر شیراز در نطق پیش از دستور جلسه علنی این شورا گفت: شیراز سرفراز سومین حرم اهل بیت(ع)، برج الاولیا، پایگاه عالمان، دار العلم و قطب گردشگری و زیارت، تربت دو گوهر تابناک فرهنگ و ادب فارسی، سعدی و حافظ، بنابر پیش‌بینی‌ها، میزبان بیش از ۳ میلیون نفر مسافر نوروزی خواهد بود.

وی افزود: از آنجائی که شیرازی‌ها به میهمان نوازی شهره آفاق بوده و هستند، لازم است تمامی امکانات و بسترهای موجود بسیج شده، میزبانی را ارتقا و خدمات‌رسانی‌ها را افزون سازیم.

هاجری تصریح کرد: از تمامی ادارات و سازمان‌های پیشتاز در خدمات‌رسانی به مسافرین نوروزی به ویژه شورا و شهرداری، آموزش و پرورش و میراث فرهنگی و گردشگری، دستگاه‌های انتظامی و امنیتی که شبانه‌روز پای کار بوده، مرخصی‌های خود را لغو کرده تا خدمات‌رسانی کنند، به‌صورت ویژه تقدیر و تشکر می‌کنم.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز همچنین گفت: شیراز بعنوان قطب گردشگری و زیارت، بهداشت و درمان، علم و الکترونیک، صادرات و واردات در دو حوزه حمل و نقل هوایی و دریایی با مشکل جدی مواجه است، لازم است تمامی همت نمایندگان و مدیران فارس جمع شده، این دو مشکل و معضل را با طرح‌ها و بودجه‌های ملی و حل و فصل کنند تا شهر مسافرپذیرتر شود.

به گفته وی، با ورود شورا و شهرداری به جهش عمرانی و فضای سبز که در سال آینده سرعت و سبقت بیشتری می‌گیرد، لازم است ادارات منابع طبیعی و راه و شهرسازی بخشی از زمین‌های تفکیک شده خود را در اختیار شهرداری قرار داده تا عمران و آبادی شهر با فضای سبز پاک و دلنشین، زندگی مصفا را ارتقا و تعالی بخشد.

هاجری بیان کرد: خرید بخش‌های زیادی از باغات شمال شهر به منظور حفظ و صیانت از فضای سبز، هزینه زیادی دارد که باید ادارات دیگر، بخشی از هزینه ها را تأمین تا مسیر گسترش فضای سبز استمرار یابد.

وی تأکید کرد: فضای عمومی شهر باید با قانون مداری همه شهروندان حفظ و صیانت شود، اماکن گردشگری، بوستان‌های شهری و کوهستانی و خودروهای خارج از منزل، جزو فضای عمومی شهر هستند، لازم است به قانون حرمت گذاشته، از آلودگی‌های صوتی با صدای بلند در خودروها پیشگیری، از وارد کردن حیوانات خانگی در فضاهای عمومی پرهیز و عفاف و حجاب شرعی و قانون رعایت شود.

هاجری با بیان اینکه احترام به ارزش‌ها و آرمان‌های یک ملت که در قانون به‌عنوان میثاق ملی نهادینه شده، لازم و ضروری است، هیچ کشوری با هیچ مرام و مسلکی اجازه قانون‌شکنی، با هر نامی به کسی نمی‌دهد، افزود: بهتر است همدل و همراه با رعایت ضوابط شرعی و قانونی، فضای معاشرت نیکوی شهری را برای زندگی سالم پر رونق‌تر کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد: رعایت ضوابط و قانونمندی شهروندان از مصادیق زیبایی‌های اجتماعی است و هرج و مرج، خودسری و لجاجت با قانون از مصادیق زشتی‌های اجتماعی است، از باب «إن الله جمیلٌ یُحِبُّ الجمال »و «نَفَخْتُ فِيهِ مِنْ رُوحِي»، باید روح زیبا پسند خود را به سمت و سوی تعالی و ارتقای زندگی جمعی پیش ببریم تا آرامش زیبایی اجتماعی، در شهر حضور و ظهور پیدا کند.

وی در ادامه سخنان خود گفت: ‌از تمامی اعضای شورا و مدیران شهرداری که با تلاش‌های شبانه‌روزی و جلسات پی در پی توانستند بودجه سال ۱۴۰۲ شهر شیراز را روی مبلغ ۵۰۰/۲۳ میلیارد تومان ببندند تقدیر و تشکر ویژه دارم. خوشبختانه با این رقم که امیدوارم تمامی آن تحقق پیدا کند، روند عمران و آبادی در شهر استمرار خواهد داشت، علاوه بر این رقم، در حوزه جذب سرمایه‌گذار برای طرح‌ها و پروژه‌ها روی ۲۰ هزار میلیارد تومان به توافق رسیده‌اند، تخصیص ویژه مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان برای محرومیت زدایی و ۴۰۰ میلیارد تومان برای حوزه محله و مسجد محوری نشانه درک صحیح و واقعی شورا و شهرداری به مناطق محروم، مدیریت محلات بر محور مساجد بوده که افق تازه، نو و امیدوار کننده‌ای را رقم خواهد زد.

هاجری از شهروندان شیراز خواست چنانچه طرح، نظر و پیشنهاد اثرگذار و کاربردی به‌خصوص در حوزه محرومیت‌زدایی و مسجد و محله محوری دارند ارائه تا مورد توجه و استفاده قرار گیرد.

وی بیان کرد: به منظور کمک به مصوبات شورا،تسریع در کار، همدلی و همراهی در کاهش مغایرت مصوبات شورا با قانون از فرماندار انقلابی شهرستان شیراز درخواست شود همچون دوره‌های قبل، نماینده ای جهت تبادل نظر به جلسات صحن علنی شورا اعزام کند. توقع است چنانچه مصوبه‌ای از کنترل کمیته تطبیق شورا گذشته و در فرمانداری نسبت به آن شبهه دارند، رئیس کمیسیون مربوطه به فرمانداری رفته، مصوبه را کالبد شکافی و تبیین کرده تا در تصمیم‌گیری‌ها شاهد کاهش بازگشت مغایرتی مصوبات به شورا باشیم.

هاجری ادامه داد: وقت خدمت به مردم یک فرصت است که خیلی زود از افق زندگی‌ها عبور می‌کند و ای بسا راه بازگشت نداشته باشد، بهتر است همگان قدر فرصت‌ها را دانسته، به جای فرصت‌سوزی، فرصت‌سازی کنیم تا خدمات با سرعت و سبقت بیشتر، گره‌گشای کارهای فروبسته مردم باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار